מבזקים

הודו היא היעד הבא שלכם? הנה מספר דברים שחשוב שתדעו

הודו הינה המדינה השביעית בעולם בגודל שטחה וגודל אוכלוסייתה השני בעולם (אחרי סין כמובן). המדינה מונה למעלה ממיליארד בני האדם הדוברים למעלה ממאה שפות שונות. הודו היא גם המדינה הדמוקרטית הגדולה בעולם, ולשמחתנו נמצאת ביחסים טובים עם ישראל כך שישנה שגרירות הודו בארץ. עובדה זו ודאי הייתה ברורה לרובכם, שכן אין פלא שמדובר באחת המדינות הפופולאריות והאהובות ביותר על התייר הישראלי.

 

הודו – טיפים למטייל המתחיל

 

עשרים ותשע מדינות מרכיבות את הודו ולכל מדינה חלוקה נוספת למחוזות. הודו כולה גוברת בפקיסטן במערב, נאפל, הרפובליקה העממית של סין ובהוטן בצפון-מזרח, מיאנמר ובנגלש במזרח. מלבד אלו, הודו קרובה עד מאוד למס' איי-מדינה באוקיינוס ההודי; המלדיביים, אינדונזיה וסרי לנקה. יש אין סוף תרבות, נופים והרפתקאות שהמדינה הענקית תוכל להציע לכם. ובכל זאת, כדאי להתכונן לטיול כראוי:

  • שגרירות הודו לא חייבת להיות התחנה הראשונה שלכם – כניסה להודו מחייבת את התייר בויזה. בעבר נדרשו התיירים להגיע בעצמם לשגרירות הודו בישראל ולהנפיק את הויזה שלהם. כיום התהליכים הללו הרבה יותר מתקדמים ופשוטים בזכות הטכנולוגיה, ובלחיצת כפתור אחת ותשלום סמלי, הויזה החדשה תחכה לכם בתיבת המייל.
  • הגעה למדינה – כדי לחסוך לעצמכם את ההלם הראשוני (שבכל מקרה כנראה תחוו) וסיטואציות לא נעימות, מומלץ לכוון את שעת הנחיתה למהלך היום. בנוסף, כדאי מאוד לשריין מראש מקום לינה לפחות ללילה הראשון במדינה. אתם יודעים, כדי להתארגן על עצמכם ולהתאפס מעט לפני שמתחילים לטייל.
  • התנהלות עם כסף – בהודו השימוש באשראי פחות נפוץ ומוגבל בעיקר לחנויות הטובות, מסעדות יוקרה, מלונות וטיסות. חשוב לציין שאמנם האפשרות למשוך כספים דרך כספומטים מתרחבת לכל הודו, אך לא כדאי לקחת סיכון כשמטיילים בכפרים ובערים הקטנות יותר. הקפידו לשמור על כמה מאות רופיות בארנק שלכם.
  • להתכונן למזג האוויר – מזג האוויר הינו אחד הקריטריוניים הקריטיים ביותר בתכנון טיול להודו. התקופה הטובה ביותר (פרט להרי ההימלאיה) לטיול בהודו היא בין החודשים אוקטובר למרץ. החורף ההודי נעים ויבש, ובצפון אפילו מעט קר. בין החודשים אפריל-יולי המישורים ההודים חמים בצורה כמעט בלתי נסבלת, אפילו יותר מה שאנחנו מכירים כאן בישראל. אמנם גשמי המונסון שמתחילים באיזור סוף יולי יקלו מעט, אך האמינו לנו, אין כל הנאה בגשם שיורד בארבעים מעלות חום ושמונים אחוז לחות.

רגע, אבל מה אמרתם על הויזה?

 

טוב ששאלתם, הרי כל זה לא יוכל לקרות בלי ויזה להודו. כמו שאמרנו, שגרירות הודו לא חייבת להיות חלק מהתמונה. הביקור בשגרירות יהיה רלוונטי רק עבור מי שמתכנן להכנס להודו דרך הקרקע. באתר ויזה2 תוכלו למצוא את כל ההסברים אודות סוגי הויזות וכיצד להוציא אותן – אתם תגלו שעבור מי שמגיע להודו דרך האוויר או הים, האופציות פשוטות הרבה יותר. לחיצת כפתור אחת, והויזה בדרך אליכם!

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן