מבזקים

עצמאי בשטח: איך לעצב חדר לפעוט המתחיל

רשת האוס אין

הקטנטן או הקטנטנה שלכם גדלו קצת והם כבר לא תינוקות, הצרכים שלהם השתנו והגיע הזמן לעדכן את עיצוב החדר שלהם בהתאם. מצד אחד, צריך יותר מקום לעצמאות עבור הפעוט הגדל, אך מצד שני, הבטיחות היא עדיין ראשונה במעלה ואין לזלזל בה לרגע – דווקא בגלל העצמאות הגוברת.

בכתבה זו נתמקד בשני רהיטים מרכזיים בכל חדר פעוטות – מיטת המעבר וארון הילדים, ונבין מהי החשיבות שלהם, במה הם שונים ממיטות וארונות אחרים ואיך לבחור אותם בצורה חכמה כדי שתוכלו לעצב חדר פעוטות מושלם עבור הגוזל שלכם.

 

ארון ילדים – מה מיוחד בו ואיך בוחרים?

 

על פניו, ארון הוא ארון ואולי אתם שואלים את עצמכם במה שונה בעצם ארון ילדים ביחס לארון המיועד למבוגרים. נפתח בהיבט החשוב ביותר של הרהיט, אליו התייחסנו כבר בפתיחה – הבטיחות. כשמדובר בארון ילדים, הבטיחות היא חיונית וחובה לצמצם למינימום את האפשרות לתקלות ותאונות. על הארון להיות יציב ככל האפשר, החיבורים צריכים להיות חזקים ועמידים וחשוב לוודא שסגירת הדלתות היא עדינה, כך שלא תיטרקנה חלילה בחוזקה על האצבעות הקטנות של הפעוט או הפעוטה.

 

דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון בהקשר של הבטיחות הוא החומרים ממנו עשוי הארון. במקרה של ארון ילדים, יש לוודא שהצבעים והדבקים בהם נעשה שימוש בייצור הארון הם טבעיים ואינם רעילים, מתוך מחשבה על כך בריאות הפעוט או הפעוטה שיהיו במגע יומיומי עם הרהיט ועם האוויר שבחדר סביבו.

ואם בחומרים עסקינן, כשמדובר ברהיט גדול ומסיבי כמו ארון כדאי לשקול בחום את האפשרות של עץ מלא. מלבד היציבות הרבה שהוא מעניק, עץ מלא הוא גם חומר עמיד במיוחד וארון מעץ מלא יוכל ללוות את ילדכם למשך שנים קדימה.

אם אתם אכן מתכננים להשתמש בארון למשך תקופה ארוכה, נסו לתכנן אותו כך שיאפשר שינויים במבנה הפנימי שלו כמו הוספה או הורדה של מגירות ומדפים, פינוי מקום לבגדים הדורשים תלייה וכד'. עם השנים, הצרכים של הילד ממשיכים להשתנות וכדאי להיערך לכך מבעוד מועד.

 

ולבסוף, העיצוב – גם כאן, ההמלצה היא לחשוב קדימה ולבחור עיצוב וצבעים ניטרליים ועדינים שיוכלו ללוות אתכם הלאה, גם כשרהיטים אחרים בחדר יתחלפו וכשהטעם שלכם או של בעליו הצעיר של החדר ישתנה.

 

מיטת מעבר – מה, מתי ומדוע

 

מיטת מעבר מיועדת לשלב בו מיטת התינוק היא כבר קטנה ומגבילה מדי עבור הפעוט הגדל, אבל מיטת הנוער היא עדיין גדולה ופתוחה מדי. כדי להפוך את המעבר לקל ונעים יותר ולאפשר לפעוט עצמאות תוך שמירה על בטיחותו, הורים רבים בוחרים לרכוש מיטת מעבר, שהיא למעשה מיטת ילדים קטנה המצוידת במעקה בטיחות.

 

הזמן הנכון למיטת מעבר משתנה מילד לילד, כאשר טווח הגילאים לביצוע המעבר הראשוני נע בדרך כלל בין גיל שנה וחצי לשלוש, בהתאם לשיקול הדעת של ההורים.

 

למיטת מעבר יתרונות רבים: היא מאפשרת לפעוט להיכנס ולצאת ממיטתו ללא עזרתם של ההורים, מה שמחזק את תחושת החופש והעצמאות שלו ותורם להתפתחותו. עם זאת, מידותיה הן קטנות יחסית מה שמקל על המעבר למיטה החדשה מבחינה פסיכולוגית – השינוי הוא פחות דרמטי וקל יותר להתרגל אליו. כמו בבחירת הארון ורהיטים אחרים לחדר הפעוטות, גם כאן ישנה חשיבות רבה לבחירת מיטה העשויה מחומרים איכותיים ובטוחים, כאשר מעקה הבטיחות היא פריט חובה שיעזור להורים ולפעוט לישון בשקט כל לילה.

*** רשת האוס אין מייצרת ומשווקת רהיטים לפעוטות וילדים מעץ מלא בהתאמה אישית במבחר דגמים. היכנסו לקטלוג מיטות מעבר ולקטלוג ארונות ילדים בקישור הבא.

 

 

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן