מבזקים

זוג יונים עבר לגור אצלכם במרפסת? כך תיפטרו מהם

מוצאים את עצמכם חולקים את הבית עם משפחת יונים? מקבלים את התחושה שאתם אלה שפלשתם אליהן לקן במקום להיפך? מה עושים במצב הזה? איך להיפטר מהיונים לצמיתות ובאופן אסתטי?

 

מצד אחד אנו מעוניינים להיפטר מהיונים, ובהקדם. הרי ידוע שהיונים נושאות על גופן כינים ופרעושים ועלולות להעביר מחלות קשות, בעיקר לילדים וקשישים. בנוסף הן חוזרות שוב ושוב לבית שבנו בו קן, מלכלכות מאוד, מרעישות, ומסבות נזק של ממש למרפסת או לגג. מצד שני השיטות המוכרות להרחקת יונים, ובעיקרן הדברה, הן בעלות תוצרי לוואי מאוד לא נעימים, ואף יש בהן סכנה לבריאותם של בני הבית. אז מה עושים? איך נפטרים מהיונים באופן הומני? וכיצד נפרדים מהן לצמיתות?

 

הרחקת היונים – גרסת ההייטק

 

גם תחום הרחקת היונים עבר כברת דרך בשנים האחרונות, והיום ישנן שיטות חכמות ומתקדמות להרחקת יונים וכל בעל־כנף שאינו רצוי סביב ביתכם. אחת השיטות האסתטיות יותר, שמבטיחה לכן פתרון אסתטי וללא נפגעים, היא המערכת האלקטרונית. מדובר במערכת חכמה המאפשרת הרחקת יונים על ידי כך שהיא מייצרת סביבה שהיונה, וציפורים אחרות, מתקשות להתמודד איתה. המערכת אינה מסבה נזק או פוגעת ביונים, אלא מפריעה להן ומייצרת אצלן רתיעה מתמשכת מקינון או השארות ממושכת. משום כך היונים אינן בונות את קינן ומאבדות את המוטיבציה לחזור. הפתרון הזה מתאים להרחקת היונים מאדני החלונות, מרפסות הכביסה, מעלה הפרגולה, או בכל מקום אחר ברחבי החצר והבית שלכם.

 

למה לא להשתמש דוקרנים?

 

התשובה נעוצה במרווחים שביניהם. לא תאמינו, אבל גם שם, במרווחים שבין הדוקרנים, מצליחות יונים לבנות קן לתפארת. ולעיתים אף  במחיר של פציעה עצמית. כך שמלבד הפגיעה בעצמן, הן חושפות גם אתכם לשלל סכנות בריאותיות נוספות כאשר זה קורה. ובכלל, רשתות, רעלים ודוקרנים כאמור – פוגעים ומכערים את הנוף, קשים להתקנה באזורים מסוימים, מקרבים אל בני הבית חומרי הדברה פוגעניים ומסוכנים ובנוסף לכל אלה הם פשוט לא עובדים לטווח ארוך. המוצר שמוכיח את עצמו בתור היעיל ביותר (והמתאים ביותר גם למזג האוויר הישראלי) הוא הרחקת יונים חשמלית.

 

אז איך זה עובד?

 

מערכת הרחקת יונים אלקטרונית מפותחת ומיוצרת על ידי מגנור ישראל, והיא מורכבת מפסי דריכה שקופים HDPE-UV stabilized אשר עליהם פסי אלומיניום תפורים אשר מוליכים מתח חשמלי. התקנתה של המערכת היא פשוטה ונוחה ומתאימה לכל פינה נסתרת. המערכת נשלטת על ידי מעבד חכם, אשר שולט על מבנה מתח הפולס, עוצמתו ותדירותו והוא מתאים את עצמו באפן אוטומטי למצבים משתנים כגון: לחות, שעה, (יום־לילה) ועוד. קצב יציאות הפולס מהרכזת, משתנה באופן רנדומלי, כך נמנעת האפשרות שהציפור "תתרגל" למערכת ותמצא דרך לעקוף אותה. כי הקן שלכם הוא שלכם בלבד, ואין בו מקום לאף זוג יונים חוץ מכם.

 

 

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן