מבזקים

שר החוץ אשכנזי: נסראללה השתלט על כל לבנון

שר החוץ, גבי אשכנזי, ערך היום תידרוך מדיני-ביטחוני על גבול הצפון ל-12 שגרירי מדינות החברות עתה במועצת הביטחון של האו"ם. הסיור נערך על רקע הדיון במועצת הביטחון הצפוי להתקיים היום בנושא וההחלטה האם להאריך את מנדט יוניפי"ל שצריכה להתקבל עד סוף חודש אוגוסט.

.

במסגרת התדרוך, קיבלו השגרירים סקירה ביטחונית ממפקד אוגדת עוצבת הגליל, תא"ל שלומי בינדר.

השר אשכנזי, רמטכ״ל בעברו, שוחח עם השגרירים על התעצמות חיזבאללה בדרום לבנון וניסיונות הארגון לפתח את יכולות הטילים המדויקים.

.
לדברי אשכנזי, "ישראל לא יכולה להשאר אדישה נוכח ניסיונות חיזבאללה לפגוע בריבונות הישראלית ואזרחיה. חיזבאללה פועל בשטחים העירוניים המאוכלסים ומשתמש באזרחי לבנון כמגן אנושי כפי שראינו כולנו בארוע המצער שבוע שעבר בו נהרגו מאות אזרחים לבנונים חפים מפשע.
.

״ישראל הציעה לממשלת לבנון סיוע הומניטרי ואנו נערכים להעברת ציוד וקליטת פצועים במידה ונדרש.
.

״חוסר היציבות הפוליטי בלבנון מאפשר לחיזבאללה להשתלט למעשה על המדינה כולה. פוליטית, צבאית וכלכלית. וכל זאת בשליחות איראן. איראן לקחה את מדינת לבנון כבת ערובה באמצעות החיזבאללה".

.

שר החוץ עדכן את השגרירים בהצעת ההחלטה האמריקאית להארכת אמברגו הנשק על איראן ואמר:
"ישראל תומכת לחלוטין בהארכת אמברגו הנשק על איראן. מדובר במהלך הכרחי לאור התוקפנות של איראן במזרח התיכון, תמיכתה בטרור וערעור היציבות האזורית. התחמשות אירן היא סכנה ליציבות במזרח התיכון ועל כולנו לשתף פעולה ולמנוע אפשרות זו. בלימת התוקפנות של המשטר האיראני, היא אינטרס לא רק של ישראל, ושל מדינות המזרח התיכון, אלא היא אינטרס וחובה מוסרית של מדינות העולם כולו.

.

״החלשת הלחץ על איראן היא מרשם לכישלון ומדיניות שכזו לא הוכיחה עצמה בעבר. אנו מצפים מחברות מועבי״ט לתמוך בבקשה האמריקאית להארכת האמברגו. כל עמדה אחרת היא מרשם להגברת התוקפנות של איראן ושל שלוחיה".

.
בתדרוך נכחו שגרירים וסגני שגרירים ממדינות: ארה"ב, צרפת, בריטניה, רוסיה, סין, גרמניה, אירלנד, קניה, דרא"פ, ויאטנם והרפובליקה הדומיניקנית.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן