מבזקים

שיקום פרטי בבית הלקוח בתקופת הקורונה

אנשים רבים אשר נזקקים לשיקום עוברים אותו במסגרת ציבורית במרכז שיקום ברחבי הארץ, לפני שהוא חוזר לביתו ממשיך שם את תהליך השיקום. בשנים האחרונות, שיקום ביתי הופכת לאופציה הראשונה עבור המשתקם, בין היתר בעקבות עומס על מחלקות השיקום בארץ, והעדר מיטות שיקום, אך ישנן סיבות נוספות לכך.

בימים אלו הקורונה היא עוד סיבה (אולי ה-סיבה) להעדיף שיקום בבית על פני שיקום במוסד שיקומי כזה או אחר.

 

שיקום פרטי בבית הלקוח על ידי המומחים של Restart therapy

הניסיון שלנו במהלך החצי שנה האחרונה מצביע על כך שבתקופת הקורונה קיימת עדיפות גבוהה יותר לשיקום בבית:

  1. בעקבות הקורונה, חל איסור/הגבלה בביקורי משפחות בבתי חולי, מרכזי שיקום ובתי אבות. שיקום בבית מאפשר לבני המשפחה ללוות את המשתקם לאורך כל תהליך השיקום.
  2. שיקום בבית מפחית באופן משמעותי את הסיכון לזיהומים כמו גם להידבק בקורונה, זאת לאור חשיפה לכמות מופחתת באופן משמעותי של מטפלים ואנשי שיקום (שלא לדבר על משתקמים אחרים), ומנגד חשיפה לצוות מטפלים קבוע שפועל על פי הנחיות משרד הבריאות.

שתי הסיבות הללו מצטרפות לשלל היתרונות שלשיקום ביתי יש להציע, מהפחתת חרדה בעקבות טיפול בסביבה מוכרת ואהובה, טיפול בסביבה הטבעית שמאפשר התאמה טובה יותר של התרגול לצורך השגת מטרות ושיפור התפקוד בבית ועוד.

 

מה כולל שיקום ביתי?

שיקום הינו תהליך שנדרש לאחר כל פגיעה או פציעה בכל מערכת שהיא בגוף, כולל טראומה, חבלה, נפילה, ניתוח, אשפוז ועוד. נמטרה של תהליך השיקום הוא לשפר, לחזק ולהחזיר תפקוד שנפגע ולהחזיר את המשתקם לשגרה באופן המיטבי.

שיקום ביתי מתייחס לשיקום אשר מתבצע במסגרת בה האדם חי, כלומר בביתו. שיקום ביתי מתייחס גם לשיקום במסגרות אחרות בהן האדם חי באופן קבוע או זמני, כגון, בית אבות או דיור מוגן.

Restart Therapy הנו מערך שיקום אשר מתמחה בשיקום במסגרת הבית, המציע טיפולים רב מקצועיים של פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת ותזונה. כל המטפלים שלנו מוסמכים ובעלי רישיון, מתמחים בשיקום נוירולוגי, שיקום אורתופדי, שיקום גריאטרי וטיפול בגיל השלישי, בעלי ניסיון של שנים בתחומם.

  • טיפולי פיזיותרפיה – מסייעים בשמירה, חיזוק ושיפור התנועה בגוף, בדגש על יכולת הניידות, אם כי לא רק. בנוסף, קיימים תחומי טיפול ייחודיים לפיזיותרפיה כגון, פיזיותרפיה וסטיבולרית לטיפול בסחרחורות (כגון ורטיגו), פיזיותרפיה נשימתית לטיפול בחולי לב וריאות המתקשים בנשימה בעת פעילות ועוד.
  • טיפולי ריפוי בעיסוק – מטרתם להחזיר כל אדם לתפקוד עצמאי ובטיחותי ככל שניתן, על ידי שיפור מיומנויות שנפגעו כגון תפקודי ידיים, עמידה ממשוכת וניידות בבית. בנוסף, מרפאה בעיסוק מוסמכת לטפל ולשקם יכולות קוגניטיביות (כגון זיכרון, קשב, תכנון, התמצאות ועוד) ותפקוד המבוסס על יכולות אלו, כגון עבודה, ניהול משך בית ועוד.
  • קלינאית תקשורת למבוגרים – מוסמכת לאבחון ולטפל בבעיות שפה, דיבור ובליעה שנגרמו כתוצאה מפגיעה במערכת העצבים המרכזית, למשל אנשים לאחר אירוע מוחי, חולי פרקינסון, דמנציה, ניוון שרירים ועוד.
  • טיפול של דיאטנית קלינית–  כולל ייעוץ תזונתי, ליווי ומעקב עבור מטופלים אשר מתמודדים עם מחלות רקע ומחלות כרוניות שונות. מטרת הטיפול לאתר מצבי סיכון תזונתי, להתאים תפריט מתאים למחלות כרוניות ולמצבים רפואיים משתנים, ולספק תמיכה תזונתית מותאמת להשגת מטרות הטיפול השיקומי.

 

Restart Therapy דוגל בגישת טיפול הוליסטית, ולכן מעניק את כל השירותים הנדרשים ונותן מענה לכל הצרכים שעולים תוך כדי הטיפולים, תחת קורת גג אחת, בשיתוף פעולה מלא בין המטפלים השונים ובין המטופל ובני משפחתו. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לבקר באתר שלנו בכתובת: https://www.restart-therapy.co.il/ או להתקשר אלינו בטלפון שמספרו 073-3742-999.

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן