מבזקים

איך מאתרים נזילה סמויה

נזילה סמויה עלולה לגרום נזק רב למבנה שבו היא קיימת. לא פעם, ניתן לראות טפטוף מים שיכול לרמז על נזילה במקור כלשהו בבית, אולם, לעיתים ניתן לראות רק סימנים שיכולים להעיד על הימצאותה של הנזילה. מכיוון שחלק גדול מצינורות מערכת האינסטלציה הביתית מצויים מאחורי הקירות או מתחת המרצפות, איתור המקור של נזילה סמויה איננו דבר קל. אולם, בעוד שבעבר איתור נזילות היה תהליך שגבר בהרס קירות או הרמת מרצפות, כיום באמצעות אמצעים טכנולוגיים משוכללים ניתן לאתר נזילות בצורה קלה יותר, מהירה יותר ויעילה יותר.

 

נזילה סמויה- במה בעצם מדובר?

כאשר מדובר על נזילה סמויה, מדובר על נזילה הנובעת מסדק או חור כלשהו בצנרת המצויה מאחורי הקירות או תחת המרצפות. הנזילה המדוברת, יכולה להתבטא בטפטוף פעיל מהקירות או מים מהמרצפות או שהיא יכולה פשוט להביא לידי ביטוי סימנים שונים במבנה כגון: כתמי רטיבות על הקירות, ריח לא טוב בחלל, עובש או פטריות המצטברים על הקירות, חשבון מים גבוה מהרגיל אשר יכול להעיד על נזילה, קירות שמתחילים פתאום להתפורר ועוד. אם מופיעים אחד מהסימנים הללו או יותר במבנה שבו אתם מתגוררים, חשוב מאוד שתפנו באופן מהיר לאיש מקצוע העוסק בתחום איתור נזילות בצורה המקצועית ביותר שיכולה להיות. איש מקצוע מעין זה, אשר מאתר נזילות באמצעות מכשירים משוכללים ומתקדמים, יאתר את מקור הנזילה בצורה קלה, מהירה ונוחה ויטפל במקור הנזילה באופן נקודתי.

 

איך מאתרים נזילה סמויה?

אם אתם שואלים את עצמכם: איך מאתרים נזילה סמויה? בעבר לצורך איתור נזילה סמויה אינסטלטור מומלץ בתל אביב נדרש לשבור קירות או להרים רצפות אשר הוא חשד כי מקור הנזילה מצוי מאחוריהן או תחתן. תהליך איתור נזילות שהתבצע באופן שכזה היה מסב נזק רב למבנה וכן, לא מעט אי סדר. כיום, באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת, ניתן לאתר נזילות בשימוש עם מצלמה טרמית מיוחדת. מדובר על מצלמה העובדת על קרני אינפרה אדום. המצלמה יכולה לזהות הבדלי טמפרטורות במשטחים שונים. יש לחמם את המים בבית ולעבור עם המצלמה על הקירות או הרצפות. במקום שבו מצויה נזילה, המים יזלגו החוצה מהצינור ועל כן הטמפרטורה גם תהיה נמוכה יותר. זיהוי הטמפרטורה הנמוכה יותר במקום יאפשר לבעל המקצוע לטפל באופן נקודתי במקור הנזילה.

 

מדוע כדאי לבחור באיתור נזילה באמצעות מצלמה טרמית?

איתור נזילה סמויה באמצעות מצלמה טרמית זוהי ללא ספק הדרך הטובה ביותר כיום לצורך איתור נזילות. ראשית כל, מדובר על דרך שחוסכת את ההרס שמסיבים למבנה בכדי למצוא את מקור הנזילה. שנית, נזילה סמויה היא דבר שיש לאתר במהירות על מנת לטפל בה במהירות וזאת בכדי שהנזק שיוסב למבנה לא יהיה משמעותי מדי. איתור נזילה באמצעות מצלמה טרמית, מאפשר לאתר כל נזילה בצורה מהירה ויעילה ולבצע את פעולת התיקון הנדרשת בו בזמן.

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן