מבזקים

דיווח: טראמפ יוזם תקיפה קרובה באיראן לפני עזיבתו

82079D2F-CC79-4DE7-ABE9-586D55D0AC46

הנשיא האמריקני דונאלד טראמפ קטע את החופשה הכי נחשקת של סוף השנה ושב בבהילות לוושינגטון. במקביל נפוצו ידיעות בלתי רשמיות לפיהן ארה״ב תבצע תקיפה צבאית קרובה באיראן עוד בטרם יעזוב דונאלד טראמפ את הבית הלבן ב-20 בינואר.

 

על פי דיווחים זרים, ישראל, סעודיה וגורמים עיראקיים לוחצים נואשות על טראמפ לבצע תקיפה צבאית בטרם יסיים את תפקידו. הדברים דווחו גם בישראל בכלי תקשורת שונים בהם בתאגיד השידור.

 

על פי הדיווחים בעיתון "דאר אל-חיאת" מטרת התקיפה לשבש אפשרות שביידן יוכל לפעול מיידית לחידוש הסכם הגרעין. עוד נטען בדיווח כי בשבועות האחרונים התקיימו פגישות בין גורמי צבא ישראלים לגורמי צבא סעודים בעיר ניום שבצפון-מערב הממלכה.

.

יצויין כי בימים האחרונים הביע הנשיא הנבחר ביידן טרוניות פומביות חד משמעיות לפיהן הנשיא טראמפ מונע מאנשיו לקבל דיווחים צבאיים ומודיעינים רבי חשיבות, זאת חרף הבטחות קודמות.

.

יצויין כי הדיווחים מסתמכים על דיווחים זרים שמהימנותם אינה ברורה.

.

ובינתיים קיימים דיווחים עובדתיים על כך שארצות הברית שיגרה מטוסי הפצצה ומטוסי קרב מיוחדים למזרח התיכון מהסוג העשוי להשתתף בתקיפה או בהגנה מרחבית לאחריה. יצויין גם מסעה הגלוי של צוללת חיל הים לאזור המפרץ הפרסי. הצוללת עברה בתעלת סואץ בדרכה להתייצבות בעמדה הקידמית לפתחה של הרפובליקה האיסלאמית האיראנית.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן