מבזקים

אוהבים סגנון כפרי? כול מה שכדאי לדעת על שיש דמוי עץ

עוברים לדירה חדשה? משפצים את הבית ומעוניינים לעצב אותו בסגנון כפרי? חולמים על בוצ'ר במטבח מעץ אלון מבוקע ורצפת פרקט חמימה מעץ גושני? אלא שבמידה והנכם משפחה דינמית ותוססת, כזו שמרבה לארח, ברוכה בילדים, חיות מחמד ומקיימת מטבח פעיל במיוחד, שאז יתכן שהעץ איננו בדיוק חומר הגלם אופטימלי לצורכיכם. בנסיבות הללו, כדאי לכם דווקא ללכת על שיש דמוי עץ.

 

המומחים מבית חברת שיש הולמר מציינים שמזה עשרות שנים מככב העץ בעיצוב הבית והמטבח בפרט, בשל המראה הטבעי והכפרי המאפיין אותו ותרומתו הגדולה להקניית אווירה חמימה ונעימה. הודות לטכנולוגיות מתקדמות, עבר העץ ברבות הזמן לא מעט פיתוחים ושדרוגים, ואף על פי כן, גם כיום הוא איננו חומר הגלם המותאם לכולם.

 

תחזוקה שוטפת לשימור המראה המרשים של העץ

העץ ניחן אמנם בעמידות וחוזק בפני מפגעים מסוימים, אולם הוא איננו עמיד בפני מים, ספיחת כתמים, חום, שריטות וסדיקה, כמו גם לחץ גבוה, משקל רב וכן הלאה. בוצ'רים למטבח ופרקטים מעץ טבעי מתאפיינים בנטייה להתכווץ בטמפרטורות נמוכות ולהתרחב בטמפרטורות גבוהות ורגישים לכתמים, חבלות ושריטות.

 

הנחת ריהוט כבד על רצפת פרקט, גרירת רהיטים, מגע עם מים, שטיפה תוך שימוש בחומרי ניקוי אגרסיביים, כול אלו גורמים לשחיקה מוגברת. שימור המראה המרשים של העץ דורש תחזוקה שוטפת וטיפול תקופתי של אנשי מקצוע לליטוש, שימון וחידוש שכבת העץ העליונה. התקנת רצפת שיש דמוי עץ חוסכת זמן וטרחה וגם לא מעט כסף, פרט שכדאי לקחת בחשבון במהלך בחירת ריצוף לבית ו\או משטח עבודה למטבח.

 

שיש דמוי עץ: גם מראה כפרי וחמים וגם עמידות גבוהה לאורך זמן

כאמור, אחד מחסרונותיו של העץ הוא נטייתו להתנפח בתנאי אקלים קיצוניים (כמו אלו האופייניים לקיץ הישראלי) ובמגע מתמשך עם מים. כשמדובר ברצפת פרקט מעץ, לעתים קרובות מתרחשת תופעה שבה התנפחות העץ מובילה ליציאת הקורות ממקום החיבורים.

 

תופעה זו נפוצה בעיקר כשבמהלך ההתקנה של הפרקט, אין הקפדה על מרווח סביר בין הקורות כדי לאפשר את התרחבות והתכווצות העץ בהתאמה לתנאי הסביבה. תיקון הפרקט וחידושו עשוי לנוע בטווח של 120 ₪ ל- 150 ₪ בממוצע למ"ר.

 

בהיבט הכלכלי, עלולות העלויות להסתכם בסכומי כסף לא מבוטלים. משטחים ואריחי שיש דמוי עץ ניחנים במראה הכפרי והחמים של העץ ומקרינים אווירה ביתית נעימה, ובו זמנית מתאפיינים בכול יתרונותיו של השיש, מבחינת החוזק הרב והעמידות הגבוהה שלהם לאורך זמן.

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן