מבזקים

בונים על עבודות גבס? 7 דברים שאתם צריכים לדעת

עבודות גבס נמנות על תחום השיפוצים הקל עד בינוני והן מהעבודות המבוקשות בישראל.

עם שלל פתרונות כמעט לכל צורך, מחירים נמוכים באופן יחסי לשיטות בניה אחרות, זמן עבודה קצר וסביבה נקייה – גם אם באופן יחסי, הביאו לכך שקשה היום למצוא בית או משרד שאין בו עבודת גבס מסוג כלשהו. מספיק להסתכל סביב על מנת להבין שעבודות גבס מסוגים שונים הפכה כבר מזמן לנחלת הכלל ואם בעבר היה מדובר בעיקר על תקרות גבס או קירות, כיום זו כמעט האלטרנטיבה היחידה להנמכת תקרה למזגן, בניית מזנון בעיצוב אישי, נישות ומדפים ועוד שלל עיצובים מסוגים שונים.

עם שליטה אבסולוטית בענף השיפוצים, נשאלת השאלה כיצד לבחור בקבלן גבס מתאים כזה שניתן יהיה לסמוך עליו ברמה האישית וחשוב לא פחות – גם ברמה המקצועית. לפניכם 7 דרכים לבחירת קבלת הגבס האולטימטיבי לעבודת הגבס הבאה שלכם.

 

בטיחות בעבודות גבס בישראל

 

לפני שנתחיל בעצות יישומיות, כדאי להכיר את הייחודיות של עבודות גבס ביחס לשאר ענפי השיפוצים וגם מעט על הקשר שבין כולם.

ראשית, בשונה מענפי שיפוצים אחרים, עבודות גבס מצריכות נתוני פתיחה מעט שונים כשהדגש הוא על מקצועיות ובטיחות (ובכוונה הפרדתי בין שני הדברים) על מקצועיות נרחיב בהמשך אך כמו שאומרים – בטיחות קודמת לכל ולכן לפני שאתם שוכרים קבלן לביצוע עבודות גבס בדקו את המפרטים שהוא עובד איתם וודאו שהוא עובד על פי התקנים המקובלים במדינת ישראל ועם חומרי גלם בעלי תו תקן של מכון התקנים. בניית תקרות וקירות מחייבת זהירות יתרה ועבודה שלא על פי נהלים מחמירים, עלולה להביא חלילה לאסון.

שימוש במספר הנכון של ברגים, תומכים ומסלולים, הוא התנאי ההכרחי בכל עבודת גבס – גם אם בסופו של דבר היא יקרה מעט יותר.

 

בעל מקצוע עם נכונות לייעץ לכם

 

בעבר עבדתי עם מספר אנשי גבס מקצועיים שהיו גם אנשים נחמדים מאוד. יחד עם זאת, שמתי לב שמשהו היה חסר. קשה היה להצביע עליו – עד שהבנתי – בניגוד לפעולות טכניות כמו תיקון מנעול או עבודת חשמל כלשהי, עבודות גבס הן אומנותיות לא פחות מאשר הן טכניות ולכן דרוש קבלן גבס מקצוען שיש לו את היכולת לייעץ לכם מה לעשות כך שתנצלו את החלל באופן הטוב ביותר מצד אחד ובמחירים נמוכים ככל שניתן. לדוגמה, ניתן לייעל ולהוזיל את עלות תקרת הגבס על ידי שימוש באומגות – שאלו למעשה מסלולים בעלי עובי דק יותר עליהם ניתן להרכיב באופן ישיר את לוחות הגבס וכך לחסוך בנפח ועלויות חומרי גלם כל זאת מבלי לפגוע חלילה באיכות העבודה.

דוגמאות למקרים כאלה יכולות לנוע בטווח רחב – החל מעיצוב נישה לטלוויזיה או מזנון גבס ועד לחלוקת המבנה באופן הטוב ביותר. קבלן גבס בעל ניסיון וחשוב מזה – כזה שיודע להביא את ניסיונו לידי ביטוי בתכנון העבודה – הוא הערובה שלכם להצלחת הפרויקט.

 

איכות העבודה

 

להרכיב מנורה כל אחד יודע וכדי להחליף מנעול, צריך ברוב המקרים בעל מקצוע אך כדי לבצע עבודת גבס איכותית – אתם צריכים בעל מקצוע קפדן עם זוג ידיים טובות במיוחד שהרי ליצור דבר מה בעזרת גבס דורש יכולות אומנותיות לא פחות ממקצועיות והקפדה על הפרטים הקטנים ביותר היא זו שיכולה להוות את ההבדל בין עבודה שתתפארו בה לבין כזו שהסדק העליון ימשוך את תשומת לבכם באופן אובססיבי.

איך תדעו שאיכות העבודה היא ללא דופי? פשוט מאוד – בקשו פרטי התקשרות של לקוחות הקבלן על מנת לתאם פגישת התרשמות מעבודות הגבס שהקבלן ביצע בעבר.

 

גודל העבודה

 

אם אתם מעוניינים לבצע עבודת גבס במשרד, כדאי שיהיה לצידכם קבלן בעל ניסיון ויכולת לעמוד בעבודות גבס מגוונות בעלות סדר גודל רחב. מעבר לכך מומלץ לצפות ולאסוף רשמים מעבודות דומות שנעשו על ידו במשרדים אחרים ובמוסדות.

 

להבטחה בשיפוצים יש משקל

 

מכירים את הסיפורים על קבלני שיפוצים ושיפוצניקים שלקחו את הכסף והשאירו את הלקוחות עם בית הרוס ולא גמור? זו בדיוק הנקודה שבה צריך לזכור – לצד קבלנים ישרים ומקצועיים, קיימים גם אנשי מקצוע (אם אפשר לקרוא להם כך) שהדבר היחיד שמעניין אותם הוא הכסף שלכם ופחות העבודה עצמה.

כדי להימנע מהכנסת הסוג השני של אנשי המקצוע אל חייכם, עליכם לבחון היטב את חוות הדעת על בית העסק – תוכלו לעשות זאת בקלות באמצעות חיפוש בגוגל או ברשתות החברתיות. מעבר לכך, ביקור אצל לקוחות ושיחה קצרה, יכולה לשפוך מידע יקר על אופיו ודרך עבודתו של בעת המקצוע.

 

חוזה צריך לקיים

 

שכירת קבלן שיפוצים או שיפוצניק צריכה להיות מלווה בחוזה כתוב וחתום שמתאר את מהות העבודה, תאריכי ביצוע, עלויות ומועדי תשלום והתקדמות. כמו כן מומלץ להכניס סעיף שמתאר את הסעדים במקרה של אי עמידה בחוזה. חתימה על חוזה שכזה יכולה לספק לכם הרבה נחת בהמשך הדרך.

 

אחריות

 

חשבתם שאחריות ניתנת רק במקרים של רכישת מוצר חשמלי? כיום ישנם קבלני גבס מסויימים שישמחו להעניק אחריות על העבודה שהם מבצעים! ברור לכולנו שאף אחד לא מצפה שמי מהם יבוא על מנת לצבוע את הקיר בעוד שנה אך כדאי לדעת שי למי לפנות במקרה של בעיות הקשורות לביצוע העבודה כגון סדק במסגרת וכדומה.

לסיכומו של עניין, אפשר לומר שלבחירת איש מקצוע מתאים לעבודות גבס יש משקל גבוהה מאוד במובנים רבים – החל מאיכות השירות דרך התוצאות הסופיות ומעל לכל – רמת הבטיחות שבה תתבצע העבודה. אנו ממליצים לבחון היטב את קבלן הגבס ולהשוות לפחות שלוש הצעות מחיר ואת מפרט העבודה שכל אחד מהם נותן. לעתים קרובות היקר הוא דווקא הזול. כמו כן כדאי מאוד להבטיח את טיב העבודה על ידי צפייה בעבודות גבס אחרות שנעשו על ידי הקבלן ולבסוף לחתום על חוזה מסודר. כל הפעולות הללו יבטיחו שתקבלו תמורה טובה מאוד לכספכם וחשוב מכל – תסיימו את עבודות הגבס עם חיוך.

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן