מבזקים

קיץ לוהט בחוץ והמזגן לא מקרר? כך תתמודדו

מזגן תקין דורש מכם תחזוקה שוטפת והיכרות עם תקלות נפוצות. רגע לפני שאתם מתייאשים ובורחים מהבית כי המזגן לא מקרר, כדאי לדעת מה גורם להן

 

מזגן ביתי הוא ללא ספק מכשיר החשמל החיוני ביותר בכל בית בישראל בתקופת הקיץ ובכלל. קשה לדמיין הישרדות בחודשי יולי-אוגוסט בלי מזגנים פעילים, מקררים ויעילים. מצד שני, גם מכשירים חזקים ואמינים מן הסוג הזה עלולים לסבול מתקלות.

 

בראש ובראשונה, צריך לזכור שכל מזגן פועל בצורה שונה לאור הטמפרטורות בחוץ, התפוקה וגודל החלל. חשוב לקבוע סטנדרטים הגיוניים עבור המזגן ולא למהר להזמין טכנאי לפני שמוודאים שהוא מתאים לאופי השימוש. במידה ולא בטוחים, אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע ולנצל את ההזדמנות כדי להתקדם לדגמים חדשים וחסכוניים יותר.

 

שנית, יש צורך בתחזוקה קבועה כדי להכין את המזגן לקיץ. כך למשל עליכם לנקות את הפילטרים אחת לכמה חודשים, לפרק אותם ולשטוף היטב כדי להסיר מהם לכלוך מצטבר. למעשה, ניקוי הפילטרים חשוב גם אם המזגן תקין.

 

לפני שמזמינים טכנאי: סדר פעולות לטיפול בבעיה

 

נכנסתם הביתה אבל נדמה שהמזגן לא מקרר? קודם כל סגרו דלתות וחלונות ומנעו כניסת אוויר חם תוך כדי בריחת אוויר קר. המתינו כמה דקות, שבו במנוחה ובדקו את עוצמת המזגן בעזרת קירוב היד לתריסים.

בשלב הבא תוכלו לבדוק שהשלט מכוון ולוודא שאין כפתור שנלחץ בטעות והעביר אותו ממצב קירור לאוורור, או חלילה לחימום. יכול להיות שהתכניות התאפסו בעקבות החלפת סוללות ושאחד מבני המשפחה ישב על השלט בטעות, אז אין טעם למהר ולהזמין טכנאי לפני שבוחנים את הסוגיה לעומק.

אם מדובר במזגן מרכזי שבו רק לחדר אחד מבין כל השאר לא מגיע מספיק אוויר קר, ייתכן שהצינור המוביל אליו התקפל וזרימת האוויר נחסמה. כאן הפתרון הוא לשחרר את הסתימה על ידי קיפול של הצינור לצורתו המקורית, כמו גם בדיקה האם הצינור הספציפי התנתק לגמרי מהיחידה המרכזית והחזרתו למקום.

 

כמה אמור לעלות התיקון?

 

כאשר ניסיונות לטפל לבד בבעיה לא צולחים אין ברירה אלא להזמין טכנאי. ביקור טכנאי שמגיע לבדיקה יעלה לכם 150-250 ש"ח ללא תיקון, אלא אם תבצעו את התיקון ואז נהוג לקזז ממנו את מחיר הביקור.

השירות הנפוץ ביותר שניתן על ידי טכנאי מזגנים הוא מילוי גז. זה יעלה לכם 200-500 ש"ח לפי גודל המזגן והדגם, אך תיקון דליפת גז עשוי לייקר את העסקה בעוד כמה מאות שקלים. לשם השוואה, התיקון הנפוץ השני הוא החלפת קבל למזגן ובעיקר קבל למדחס וזה יעלה 250-450 ש"ח.

לבסוף, החלפת חיישן תעלה לכם 250-450 ש"ח וניקוי פילטר על ידי איש מקצוע יעלה 150-250 ש"ח – אך כאמור אין שום סיבה שלא תנסו לעשות זאת לבד.

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן