מבזקים

אין אונות איך לשפר את היכולת והאון המיני בכל גיל

בחסות פרמה גורי

 

נושא שמביך רבים ונעדר מהשיח הציבורי הוא תופעה של אין אונות שאינה קלינית קבוע. בעיה בתפקוד המיני הבאה לידי ביטוי בסיטואציות אינטימיות ועשויה לחבל במערכות יחסים ולפגוע באופן משמעותי בביטחון העצמי של גברים רבים. לעיתים מדובר בתופעה שמקורה הוא פיזיולוגי ולפעמים המקור הוא נפשי, אבל התוצאה זהה – אי יכולת לבצע וכתוצאה מכך, תחושות של חרדה, כישלון ותסכול רב.
אין אונות נפוצה יותר ככל שמתבגרים, אבל בניגוד לסברה הרווחת, גם צעירים סובלים מאין אונות בין אם זמנית או מתמשכת ולכן, חשוב לטפל בבעיה, לבחון מאין היא נובעת וכיצד אפשר להעלות את החשק המיני ולתפקד טוב יותר.

מה הקשר בין לחץ דם גבוה לאין אונות?

 

נתחיל בכך שחשוב לדעת שמחלות שונות עשויות להוביל לבעיות של אין אונות: מחלות לב, טרשת עורקים, סכרת וכן בעיות מטבוליות. אין אונות עשויה להיות גם תופעת לוואי של נטילת תרופות, במיוחד כאלה לטיפול בלחץ דם גבוה, אנטי היסטמינים ונוגדי דיכאון או חרדה ולעיתים שווה לשקול טיפול אלטרנטיבי כדי למנוע פגיעה באון.

 

אבל אונות היא לא רק פונקציה של בריאות פיזית מיטבית אלא גם של בריאות נפשית ותחושות של דיכאון, חרדה, לחץ אפילו אם הם קשורים בכלל בעבודה או בלימודים ולא באופן ישיר במערכת היחסים, עשויים לגרום לבעיית ביצוע בעת האקט המיני.

 

אגב, לתזונה יש השפעה משמעותית על האון וכך גם לסגנון חיים. לחץ, עישון ואלכוהול מעלים את הסיכוי לאין אונות בעוד תזונה מאוזנת עשירה במיוחד בדגים שוקולד מריר, סלמון, שום ואבוקדו משיגים את ההפך. ירקות ירוקים כמו תרדם אף הם משפרים את זרימת הדם הדרושה לאון וצדפות המכילות כמות גבוהה של אבץ, שהינו בעל תפקיד חשוב בייצור טסטוסטרון.
מההיבט של שינוי אורח חיים – פעילות גופנית מתונה סדירה תורמת לאון. כושר גופני ממריץ את הדם ומשפר את הזרימה אשר חשובה במיוחד לשיפור התפקוד המיני.

משינוי אורח חיים ועד רכיבים ממריצים

 

כדאי לאבחן מה הסיבה, לרוב יידרשו בדיקות כמו בדיקת שתן ואולטרה סאונד וכן בדיקות פסיכולוגיות. עדיף לבחון ולטפל מאשר לשתוק ולסבול ואף לאבד בן זוג אוהב בגלל המבוכה שבעניין.

 

נהוג לטפל באין אונות במגוון דרכים: טיפול תרופתי שמטרתו לשפר את זרימת הדם באמצעות כימיקלים שונים, אך לו עשויות להיות תופעות לא נעימות כמו כאבי ראש וגודש באף וטיפולים משלימים כמו דיקור סיני וכן אורח חיים בריא יותר דוגמת שנת לילה טובה, הרפית לחצים, דמיון מודרך המאפשר להתמקד במחשבות חיוביות בטרם האקט. מחקרים הצביעו על כך שיש גם צמחים שמשפרים את האון כמו הג'ינסנג הקוריאני, ג'ינקו בילובה, מיצוי אפימדיום, כינידיום מוניארי, דקל ננסי, אנג'ליקה פובסנטיס ועוד רכיבים שיעילים להעלאת החשק המיני ושיפור הביצועים.
כמובן שיש חשיבות גם לתקשורת זוגית טובה הן ברמת התמיכה בבן הזוג והן בהשגת חיי מין איכותיים יותר.

 

גלשו לכתבות נוספות מבית פארמה גורי למידע נוסף לגבי סיבות נפוצות לתופעת אין אונות ותופעת חרדת ביצוע מסיבות של חוסר ביטחון, לחצים ומתחים

 

 

 

 

 

 

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן