מבזקים

טיפים לניהול פגישה עסקית באנגלית

מאת : לבנת קיזנר – מנכ"לית המכללה העסקית

 

ניהול פגישה עסקית באנגלית מול אנשי עסקים דוברי אנגלית שפת אם אינו פשוט כלל. לכן חשוב להיערך מראש בכדי שהפגישה תתנהל בצורה חלקה וללא תקלות מביכות.

ההכנה מראש תגביר את הביטחון העצמי , תאפשר לכם להיראות ידידותיים, עתירי ידע ומשוחררים, ותמנע פגישה משעממת וחסרת מיקוד.

קבלו 5 המלצות ממוקדות לניהול פגישה עסקית.

ההמלצות מתייחסות לכל פגישה עסקית באשר היא , בין אם מדובר בפגישת עדכון של הצוות על פרויקט בתהליך או רעיון חדשני שאתם נדרשים למכור ללקוחות פוטנציאל בחו"ל.

 

שמרו על הפגישה חיובית ואופטימית

 

ודאו שאתם שומרים על טון חיובי ואנרגטי במהלך הפגישה. אף אחד לא מעוניין לשבת בפגישה משעממת, במיוחד כזו המעודדת סביבה שלילית.

אנשי עסקים אמריקאים לדוגמא יעריכו פגישה המשלבת בדיחות קלילות או שיחות חולין על היום שלהם, לכן הקפידו לכלול זאת לפני או אחרי הפגישות.

 

שמרו על קשר עין עם כל משתתפי הפגישה 

 

מתן תשומת לב זהה לכל הנוכחים בפגישה, באמצעות קשר עין רציף, הינה משימה לא פשוטה. הכי פשוט וקל למקד את מבטכם על אחד או שני עמיתים היושבים בקצה שולחן הישיבות.

עם זאת, יצירת קשר עין עם כל הנוכחים בחדר במהלך הפגישה שומרת על תשומת הלב של כולם, והם מרגישים חלק אינטגרלי וחשוב מהישיבה וכך הם יהיו קשובים יותר למסר שהדובר או המציג מעוניין להעביר.

 

עודדו משוב מצד המשתתפים

 

פגישות עסקיות נועדו לייצר תוצרים  קבוצתיים משותפים ולכן חשוב שיתנהלו בשיח, כך שלא רק בן אדם אחד ידבר.  אם אתם אלו שמובילים את הפגישה, חשוב שתשאירו מקום למשוב בין הנקודות העיקריות וכמובן לשאלות בסוף הצגת הדברים.

אם הפגישה כוללת אנשי עסקים אירופאים או אמריקאים, חשוב מאד שתתנו להם להתבטא ולהציג את עמדתם,  בכדי שהפגישה תהיה הרבה יותר יעילה ואפקטיבית. אנשי עסקים ילידי ארצות הדוברות אנגלית מעוניינים מאוד להביע את דעתם והם מצפים לכך.

 

הקפידו על הזמנים

 

כל הנוכחים בחדר הישיבות השקיעו זמן והגיעו לפגישה, ולכל אחד מהם יש עבודה ופגישות נוספות לאחר סיומה, ולכן חשוב לא לזלזל בזמן של הנוכחים.  במדינות כמו בריטניה וארצות הברית, אתם חייבים להיות סופר דייקנים.  אם אתם מגדירים מראש  סד זמנים לפגישה, אתם חייבים לדבוק בכך ולא לסטות מלוח הזמנים שנקבע.

 

אל תשכחו את שפת הגוף שלכם

 

שפת הגוף היא אמצעי תקשורת נוספת להבעה ולהעברת מסרים על ידי מגוון תנועות ותנוחות. לפעמים היא עלולה להתפרש באופן מוטעה: לדוגמא אם אתם שרועים מעל שולחן הישיבות או משלבים את הידיים  מול החזה, אחרים עשויים לפרש זאת כחוסר אכפתיות או חוסר רצון לעבוד איתם. לכן חשוב להקפיד על ידיים פתוחות ומשוחררות, והכי חשוב חייכו ושדרו תחושה חיובית.

שיהיה לכם בהצלחה!

 

**הכותבת היא מנכ"ל המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז. המכללה העסקית, עם מעל  40 שנות ניסיון, מציעה מגוון רחב של קורסי מקצוע בתחום אנגלית עסקית כולל קורס אנגלית עסקית ומסחרית המחולק לרמות, ניהול כללי , סחר בינלאומי , קניינות ורכש , לוגיסטיקה ומחסנים,  יועצים עסקיים , עיצוב וניהול הפקת אירועים , ניהול פרויקטים, יעוץ עסקי, שיווק ומכירות, חשבונאות וכספים.

 

 

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן