מבזקים

תאורת חוץ – הכנות חשובות לקראת החורף

לקראת החורף והעונה הגשומה אנו לרוב מכינים את הבית שלנו במספר דרכים שונות, דוגמת ניקוי המרזבים שעל הגג, בדיקת איטום מפני חדירה של מים, סגירה של המרפסת וכד'. אחת הבדיקות וההכנות החשובות ביותר אליה רבים אינם מודעים בהקשר של העונה הגשומה הממשמשת ובאה היא זו של תאורת החוץ בגינה או במרפסת הבית. כפי שנראה מיד, תאורת חוץ מתוחזקת ומוגנת מפני מים היא בגדר הרבה יותר מאשר בדיקה סתמית – מדובר בראש וראשונה בנושא בטיחותי לכל דבר ועניין. מה חשוב לדעת בנוגע לתאורה לגינה בהקשר של עונת החורף העומדת בפתח?

 

גופי תאורה מוגני מים ובדיקת תשתית החשמל – תאורת חוץ בחורף

 

כאמור, הנקודה החשובה ביותר שיש לדעת ולהפנים בנוגע לתאורת החוץ שבבית או בבניין המגורים שלנו לקראת עונת החורף היא נקודה בטיחותית בטבעה – גופי תאורה לרוב מופעלים באמצעות חשמל, ובגינת הבית או הבניין שלנו סביר להניח כי תאורת הגינה מחוברת לתשתית חשמל מיוחדת, אשר הוקמה אי שם בעבר. תאורת חוץ לרוב בנויה על מנת לעמוד בפני מי גשמים ופגעי מזג אוויר נוספים וכך גם תשתית החשמל המפעילה אותה, אך לאחר כמה שנים הן גופי התאורה והן התשתית עצמה עלולות להישחק ולהיפגם. על מנת להבטיח גם שתאורת החוץ תהיה שמישה ופעילה לאורך החורף כולו וגם שהיא תהיה בטיחותית ולא תסכן את שלומו של אף אחד שיתקרב אליה, חשוב לבצע בדיקה מקדימה ולבחון האם קיים צורך להחליף משהו – את גופי התאורה עצמם, את הכבלים המזינים אותם בחשמל או כל חלק אחר בתשתית תאורת החוץ.

 

כמובן שהמניע הראשון והחשוב ביותר כאן הוא בטיחותי – לא נרצה חוטי חשמל חשופים או כל דבר שעשוי לסכן אותנו בגינת הבית/בניין שלנו, בטח ובטח בעונה הגשומה. אך מעבר למניע הבטיחותי מדובר גם בנוחות בסיסית וביכולת ליהנות ולהשתמש בגינה או בחצר של הבית/בניין מגורים שלנו לאורך כל השנה, כמו גם במרפסת. על מנת שנוכל ליהנות ולשבת במרפסת או בגינה גם בלילות החורפיים בהם לא יורד יותר מדי גשם, חשוב לתחזק באופן רציף את תאורת החוץ או לכל הפחות לבצע בדיקה שגרתית לפני שמתחילים הגשמים הרציניים.

 

מעבר לתאורה חסכונית ומשתלמת יותר – מנורות לד בתאורת החוץ

 

הכנה נוספת שכדאי לבצע בתאורת החוץ היא מעבר לגופי תאורה חסכוניים יותר מבחינת תצרוכת אנרגיה, ולכן ידידותיים יותר לסביבה. תחום זה זוכה בשנים האחרונות לתשומת לב רחבה, הולכת ומתגברת, בעיקר עקב ההכרה בבעיות האקלים, ההתחממות וזיהום הסביבה ברמה העולמית והמקומית גם יחד. לכן עוברים ביותר ויותר תחומים לפיתוח ושימוש בפתרונות טכנולוגיים שונים אשר אמורים להפחת את תביעת הרגל של האנושות על המערכת האקולוגית המקיימת אותה, ואחד הנושאים המדוברים ביותר בהקשר זה הוא כמות גזי החממה המזהמים הנפלטים מדי יום לאוויר. בעולם התאורה באה לכדי ביטוי מגמה זו בראש ובראשונה בפיתוחה של טכנולוגיית הארה חסכונית ביותר מבחינת תצרוכת אנרגיה, הלוא היא תאורת הלד. ביותר ויותר תחומים ומקומות שונים עוברים כיום לשימוש במנורות לד, והדבר רלבנטי גם עבור התחום של תאורת חוץ ותאורה לגינה – כיום ניתן למצוא מבחר עצום של גופי תאורת חוץ המבוססים על תאורת לד. למעשה, סביר להניח כי כמעט כל סוג של תאורה למרפסת או לגינה הקיים היום בבית או בבניין שלכם ניתן למצוא כיום גם בגרסה של תאורת לד.

 

זו הכנה ששווה מאוד לבצע, במיוחד לקראת עונת החורף המתאפיינת בשעות חושך רבות במיוחד – מהלך זה יחסוך לכם בחשבון החשמל ויסייע לכם לצמצם את פגיעתכם בסביבה.

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן