מבזקים

סער נגד נתניהו: לא משנים חוק כדי לפתור בעיה פרטית של ביבי

בנימין נתניהו המחזיק בראשות הממשלה ללא רוב בכנסת כבר יותר מחצי שנה, עושה הכל כדי לסכל אפשרות שיוחלף בראשות מפלגתו. לשם כך הציע לקיים בחירות אישיות בינו לבין בני גנץ.

 

כהרגלו בקודש, נתניהו עטף את הצעתו בספינים כאלה ואחרים לא רציניים אבל גם הספין הזה התפוגג מהר מאוד. כחול לבן מתנגדים וגדעון סער יצא מייד נגד הנתיב עוקף פריימריז בטענה המוצדקת שלא משנים חוק רק כדי לפתור בעיה פרטית של ביבי.

 

בינתיים הציע עומר בר לב ממפלגת העבודה להחתים 61 חברי כנסת כדי לאפשר ליושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין ומערכת כולה עוד שבועיים של התרוצצויות בתקווה לפרוץ את מעגל הקסמים הפוליטי שאינו מוביל לשום מקום. טרם נשמעה עמדתו של אדלשטיין, איש הליכודֿ הפועל מהרגע הראשון להקמת ממשלת אחדות.

 

ההחלטה אמורה להתקבל עד יופ רביעי אז יפוג המועד שמאפשר לכל חבר כנסת להשיג 61 חתימות כדי לקבל שבועיים לנסות להרכיב קואליציה. ההחלטה בסופו של דבר תהיה של אביגדור ליברמן. הוא שהביא לבחירות, הוא שיחליט אם יהיה סיבוב שלישי.

 

סקרי העומק של הרשימות השונות מצביעים על ירידה לליכוד אם יהיו בחירות נוספות בצד עלייה לכחול לבן. עם זאת, על פי הסקרים לא צפויה הכרעה חד משמעית ואפשר שגם לאחר הבחירות הבאות שצפויות ב-3 במארס או ב-24 בפברואר, לא תיפול ההכרעה.

 

רמי יצהר Rami Yitzhar

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן