מבזקים

נתניהו בהתרסקות: כחול לבן מזנק – הליכוד נחלש

חדשות מצויינות: המהפך בדרך בעוד שנתניהו בדרך למעשיהו. סקר שנערך בהזמנת הביביתון, ישראל היום, כחול לבן מזנק ל-37 מנדטים בעוד שהליכוד צונח ל-31. המשמעות היא שגנץ מתעצם ב-3 מנדטים לעומת הבחירות הקודמות. שניים מהם מגיעים מהליכוד.

 

יצויין שהליכוד בראשות נתניהו צונח ונחלש מסיבוב בחירות אחד למשנהו, ועתה כשהנאשם נתניהו נדבר לכיסאו ונחשב אשם עיקרי באי הקמת ממשלה חדשה, מאות אלפים נוטשים את הליכוד ועוברים לכחול לבן.

 

קודם דיווחנו: סקר בחירות ראשון שנערך אחרי ההחלטה לפזר את הכנסת ה-22 מצביע על ירידה בכוחו של הליכוד. עם נתניהו הליכוד מאבד מנדט לעומת הבחירות הקודמות ועם סער בראשות המפלגה יורדת ל-26 מנדנטים. הסיבה לכך היא שלוקח חציבור זמן הסתגלות. בינתיים, המנדטים בורחים בעיקר למפלגת בנט שקד שמקבלת עם ביבי 6 מנדטים ועם סער בראדות הליכוד 9 מנדטים.

 

המגמה הברורה לחלוטין היא של התגברות התמיכה בבני גנץ שגם משתווה כמעט לנתניהו בהתאמתו לתפקיד ראש הממשלה. אין ספק שההתנהלות של גנץ בחודשים האחרונים פלוס העובדה ששכנע את לפיד לוותר על רוטציה ביססו את הלגיטימציה שלו להפוך לראש הממשלה הבא.

 

על הסקר שפורסם בערוץ 12 ש״ס וליברמן עומדים על 8 מנדטים, הערבים על 13 והחרדים כרגיל. הבית היהודי לא עובר את אחוז החסימה וכמוהו מפלגות המתנחלים האחרות. הללו צפויות להקים גוש.

 

 

ההאשמה נופלת בעיקר על נתניהו וגם על אביגדור ליברמן. גנץ רק בשוליים.

 

כחול לבן עולה בשלושה מנדטים ל-35 ובסקר אחר ל-37 מנדטים ואילו העבודה ומרצ עומדות על 5 מנדטים כל אחת. פרץ שואף להתחבר לכחול לבן ולא למרץ אך ספק אם יתקבל.

 

הערבים מקווים להתחזק ומטרתם השגת 15 מנדטים על ידי יציאה מאסיבית לקלפיות ב- במארס. יהיה מעניין.

 

רמי יצהר,

עניין מרכזי

 

 

למכללה חדשה, חדישה וחדשנית באזור המרכז דרושים מנחי-על בעלי יכולות יוצאות דופן ללימודי NLP ברמה גבוהה ביותר.
קורות חיים נא לשלוח למייל:
[email protected]
תנאים מעולים.

סודיות מובטחת.

 

הצטרפו עכשיו למהפכה!

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן