מבזקים

ליברמן מצטייר כימני היחיד הנאבק ברצינות בכפייה הדתית המתגברת

אביגדור ליברמן מבדל עצמו היטב מהליכוד וממשיך לשאת את דגל החילוניות הימנית הנאבקת בהשתלטות הכפייה הגתית חרדית על ישראל. ליברמן שובה את ליבם של מצביעים רבים ואם יכלכל את צעדיו נכון, הוא עשוי לנסר מהליכוד לפחות שני מנדטים.

.

היום עתר ליברמן לבג"ץ בדרישה להוציא צו על-תנאי המורה לשר המשפטים אוחנה לנמק מדוע עד כה לא כונסה ועדת הדיינים לדון בסיום כהונתו של הרב הראשי יצחק יוסף.

.

השר השנוי במלוקת אוחנה נדרש להסביר גם מדוע לא הוגשה נגד הרב יוסף קובלנה לבית הדין המשמעתי לאור השתלחותו הפרועה בציבור העולים מברית המועצות לשעבר בתחילת חודש ינואר.

.

לטענת ליברמן, "דבריו על העולים מברית המועצות לשעבר מתווספים לאמירות גזעניות וחשוכות שלו בעבר על נשים, מערכת המשפט, העולים מאתיופיה, הציונות הדתית ומייסדי המדינה. בתאריך 29.03.2018 הוגשה נגדו תלונה לראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות בשל אמירתו המשווה 'כושים' לקופים".

.

"בתאריך 07.01.2020 נחשף שהרב יוסף הסית נגד העולים מברית המועצות לשעבר, שעובדים, משרתים בצבא, עושים מילואים, משלמים מיסים ותורמים למדינה. דברי הרב הם גזענות ואנטישמיות לשמה ו'ישראל ביתנו' לא יכולה לעבור על כך לסדר היום. למרות שביום 07.01.2020 פנינו ליועמ"ש בבקשה לפתוח בחקירה נגד הרב, וביום 12.1.2020 פנינו לשר המשפטים ולנציב תלונות הציבור במשרד המשפטים על מנת שיפעלו להפסקת כהונתו״.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן