מבזקים

מיסוי בינלאומי – כל מה שרציתם לדעת

בעולם העסקים של ימינו, אנשי העסקים מחליטים להרחיב את הפעילות, לשבור את כל הגבולות ולנסות את מזלם גם מעבר לים. מתוך כך, הם מוצאים עצמם עוסקים בנושא של מיסוי בינלאומי יותר ויותר. זאת מכיוון שכאשר פעילות מסחרית מתרחשת מחוץ לגבולות המדינה, או שרווחיה נגזרים מפעילות המתקיימת במדינות אחרות, ייתכן מאוד שהחברה תתבקש לשלם מסים באותן מדינות.
 
חשוב לזכור שבורות בחוקי המס מסביב לעולם, לא תפטור את החברה מלשלם מסים וקנסות אזרחיים בגין כך שלא שילמו עד כה. כשחברה מחליטה להרחיב את הפעילות, עליה לבצע מחקר מקיף אודות החוקים והתקנות במדינות בהן מתקיימת הפעילות שלה.
 
דגשים חשובים בנושא מיסוי בינלאומי
 
לא משנה אם החברה פועלת במדינות אחרות, מפיקה רוחים ממכירות ברחבי העולם, מחזיקה באחוז מחשבונות חברה בחו"ל או מקיימת עסקים מול גופים בינלאומיים, עליה לשים דגש על מיסוי בינלאומי ולהעריך את חובות המס הבינלאומיים במלואם, וכמובן לבצע את התשלומים בהתאם. כדי לוודא שאכן החברה פועלת נכון ועל פי חוק, מומלץ להיעזר ברואה חשבון המתמחה בעולם המיסוי הבינלאומי;

  • הפחתת המסים הבינלאומיים – תכנון מיסוי יסייע לחברה להפחית את חובות המס הבינ"ל של החברה. זאת מכיוון שכל חברה הנדרשת לתשלומי מס בינלאומיים לתאגידי ענק, תוכל להסתייע בחוקי מס בינלאומיים ואמנות שונות בכדי להפחית את תשלומי המס. תכנון המיסוי תלוי במדינות בהן פועלת החברה, יישור קו בנושא מול החברה הבינלאומית, ועוד.
  • רכישות בינלאומיים ומיזוגי חברות – לפעמים, חברות מחליטות לאחד כוחות ולהתמזג לכדי חברה אחת. כשמדובר בתהליך המתרחש בין חברה בארץ וחברה בחו"ל, הדבר כרוך בסוגיות משפטיות מורכבות והשלכות מיסוי בינלאומיות הנחשבות לקריטיות ביותר. שיקולי המס במקרה זה, יהיו חייבים להתקיים ברגישות אדירה מכיוון שאלו עשויים לפרק או לקדם עסקאות כאלו. ייעוץ מקצועי יוכל לסייע לחברה לבצע את הבחירות הטובות ביותר.
  • הגנה משפטית – מיסים הם חלק בלתי נפרד מעולמנו כיום; הם מסייעים לפיתוח ערים, שיפור ותפעול של מערכות שונות במדינה, תשלום קצבאות לנזקקים ועוד. אך כאשר חברה מקיימת עסקים במדינות אחרות, עליה להבין מהם החוקים החלים באותה מדינה ולפעות בהתאם.

ומה קורה אחרי שחוזרים לארץ?
 
תיאומי מס כאלו ואחרים יינתנו גם עבור תושב ותיק חוזר לאחר עשר שנים של מגורים בחו"ל. במקרה זה, רשות המסים מעניקה הטבות שונות אותן כדאי להכיר במידה והחלטתם לעצור את הפעילות בחו"ל ולחזור ארצה. משרד רואי חשבון מקצועי המנוסה בתחום מיסוי בינלאומי ושאר האלמנטים הנדרשים, ילווה וייצג על הצד הטוב ביותר. זאת במטרה לוודא שהעסק שלכם מתקתק ועומד בכל החוקים והתקנות, וגם כדי שאתם תוכלו להתעסק ביצירת אסטרטגיות ודרכים לשיפור העסק שלכם, ולהשאיר ליועצי המס ורואי החשבון את העבודה על הדוח"ות, המספרים, והפעילות מול הרשויות.
 
 
 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן