מבזקים

פעיל ליכוד מואשם בזיוף הבחירות בקלפי שבה עבד

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הודיעה היום לאדם בשם סבר בוואכני ששימש בבחירות קודמות חבר ועדת הקלפי מטעם מפלגת הליכוד כי הוחלט להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בגין עבירות של פגיעה בטוהר הבחירות לכנסת ה-21.

.

על פי כתב החשדות, מר בוואכני שימש ביום הבחירות כחבר ועדת הקלפי מטעם מפלגת הליכוד בקלפי אשר הוצבה בבית ספר "אל סדיק" בפורדיס.
במהלך יום ההצבעה, לאחר שמר בוואכני הבחין שמספר בעלי תפקידים יצאו מחדר הקלפי וכי דלת הקלפי סגורה, הוא הטיל לקלפי כ- 56 מעטפות הצבעה חתומות בחתימות מזויפות ובתוכן פתקי הצבעה.

.
בנוסף לכך, ניסה מר בוואכני להטיל בכוונה לתוך תיבת הקלפי, כ-230 מעטפות הצבעה חתומות בחתימות מזויפות, ובתוכן פתקי הצבעה. כל זאת עשה מר בוואכני, על מנת להפריע למהלך התקין של הבחירות ועל מנת שפתקי ההצבעה ייספרו יחד עם כלל הפתקים ששולשלו לקלפי ביום הבחירות, כדין.

לאור כל האמור, הפרקליטות שוקלת להעמידו לדין בגין בעבירות של :
• הפרעה למהלך הסדיר של הבחירות על ידי חבר וועדת בחירות
• הצבעה שלא כחוק על ידי חבר וועדת בחירות
• ניסיון להצבעה שלא כחוק על ידי חבר וועדת בחירות
• שימוש במסמכים מזויפים

.
התיק נחקר על ידי ימ"ר מחוז חוף והועבר לפרקליטות מחוז חיפה (פלילי) בתחילת חודש ינואר 2020, שאז נבחן חומר הראיות ונשלח להשלמות חקירה שהסתיימו בעת האחרונה.
.
הודעה על הגשת כתב האישום בכפוף לשימוע נמסרה היום לבא כוחו של חשוד.

.

והיום מוסרת הנשטרה:

 

*דוברות המשטרה- בחירות 2020:*

*בהמשך להודעה בדבר היערכות משטרת ישראל לבחירות לכנסת ה-23 של מדינת ישראל*:

*משטרת ישראל נערכת לאפשרות כי מחר לאורך היום, יופצו שמועות ודיסאינפורמציה הנוגעת למהלך התקין של הבחירות ברחבי הארץ.*

על רקע היערכות מדינת ישראל והטיפול בנגיף הקורונה, גם במהלך יום הבחירות משטרת ישראל תסייע ככל שידרש למשרד הבריאות, לועדת הבחירות וליתר הגופים העוסקים במלאכה, למנוע כל ניסיון פגיעה במהלכן התקין של הבחירות.

בהקשר זה, אנו קוראים לציבור להישמע אך ורק להנחיות ועדכונים שיועברו ע״י הגורמים הרשמיים המוסמכים לכך ולא להישמע לפרסומים בלתי רשמיים המופצים ברשתות החברתיות מטעם גורמים שונים ועל אחריותם, בהם פרסומים שייתכן ויכילו מידע שגוי ומגמתי המטעה את הציבור.

במסגרת היערכות המשטרה, הוקם באגף החקירות והמודיעין דסק ארצי בו ישבו כלל נציגי החקירות, המודיעין, הסיגנט והמז״פ. מטרת הדסק תהיה לייצר תמונת מצב עדכנית על הנעשה בקלפיות ברחבי הארץ בהתאם לתרחישים השונים, וגם לצורך מענה לאפשרות כי במהלך היום יופצו הודעות כוזבות שאין בהן ממש וכל מטרתן לגרום לבהלה ולאי- סדרים ביום הבחירות.

נדגיש כי משטרת ישראל לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי ועבירות על חוק הבחירות ותפעל לאכיפה ולנקיטת צעדים כנגד כל ניסיון לביצוע עבירות אלו. כוחות גדולים של משטרה, גלויים וסמויים, יפעלו בריכוזי הקלפיות ובאזורים הסובבים אותם בכדי למנוע ולאתר כל פעילות בלתי חוקית שעלולה לפגוע בטוהר הבחירות ובקיומן התקין.
——
לשימושכם, מצ״ב:
?סינק של תנ״צ סיגל בר צבי ראש חטיבת השיטור של משטרת ישראל, מוקדם יותר היום במנמ״ל (מרכז ניהול משטרתי לאומי) שיפעל מחר במתכונת מלאה.

?סרטון מפעילות שוטרי משטרת ישראל במהלך הבחירות לכנסת אשתקד ברחבי הארץ.

https://www.dropbox.com/sh/v8ysx8dcl7yuy4m/AADYMMmvU5nwitP-uv_J192ea?dl=0

צילום: דוברות המשטרה.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן