מבזקים

השב״כ צפוי לאתר אלפים החייבים להכנס לבידוד מיידי

ל״עניין מרכזי״ נודע כי ביום הראשון להפעלת מערכי המעקב האלקטרוניים כבר נתגלו קישורים העשוים להוביל לאלפי ישראלים שנחשפו מבלי דעת לאנשים שנדבקו בנגיף.

 

ביממה הקרובה צפויים אלפי ישראלים לקבל הודעות אישיות לטלפון הנייד שלהם, המורה למי שהחזיק במכשיר להיכנס לבידוד מיידי. הוחלט שלא לחשוף בפני הנמען איפה קרה הדבר כדי שהנתון מפר הפרטיות לא ידלוף אם בעל המכשיר אינו רוצה בכך.

 

במקביל, אנשים אלה צפויים לעבור את הבדיקה במטרה לבדוק האם נדבקו. מספר הבדיקות גדל היום לכאלפיים בדיקות ביום.

 

דוגמא למסר שישלח. 

 

הנאשם נתניהו נמנע הערב מלהפעיל את המלצות משרד הבריאות ולהורות בתקנות את הטלת העוצר המומלץ. נודע ל״עניין מרכזי״ כי במשטרה הביעו התנגדות נחרצת לעסוק באופן מרכזי בכפיית הבידוד ובעימות מתמשך עם האזרחים הנושא בריאותי.

 

נתניהו אמר הערב כי צפויים אלפי מתים בישראל. הוא שב ודרש   מהאזרחים לשמור על ההתבודדות ומרחק שני המטרים. נתניהו בא לאירוע חמוש בפתגם הספינולוגי התורן: ״אהבה היא ריחוק״. והבדיחות רצות מייד ברשת החברתיות: הפולניות עובדות מאז ומתמיד על פי המוטו הזה.

.

הנוסח של דברי נתניהו:

 

״אלפים בעולם מתו מהקורונה. ראינו מה קורה במדינות אחרות שלא נקטו את הצעדים שאנחנו עושים.

זו מגפה קשה, זה לא משחק ילדים. זה עניין של חיים או מוות.

אני מבקש מכם משמעת ואחריות. כל הצעדים שאנו נוקטים בימים האחרונים שמים את ישראל בקדמת המדינות בעולם. כל הצעדים לא יעזרו כהוא זה אם לא תהיה משמעת ואחריות מצדכם.

אני אומר בצער שיש רבים שלא מבינים את גודל הסכנה. אני רואה את ההתקהלות בחופים ואת התורים הצפופים ולא מאמין למה שאני רואה. יש בעיה של הפנמה.

אתם אוהבים את היקרים לכם מכל – שמרו על מרחק מבני המשפחה כמיטב יכולתכם.

כרגע אני אומר זאת כהמלצה, כבקשה ולא הנחיה: אני מבקש לצמצם את היציאות רק ליציאות נחוצות.

הישארו בבית, דברו אחד עם השני בטלפון, באינטרנט ובסקייפ. השיא עוד לפנינו. אין לנו כוונה להרים ידיים. ניאבק בכל האמצעים וננצח״.

.

ושר העבודה והרווחה אופיר אקוניס חתם על היתר עבודה כללי לפיו כל מי שיורשה לעבוד החל ממחר, יוכל לעבוד יותר מ-12 שעות כמוגדר בחוק.

.

במסגרת המלחמה בנגיף הקורונה והיערכות המשק, שר העבודה והרווחה חתם לפני זמן קצר על היתר לפיו העובדים יורשו לעבוד עד 14 שעות ביממה כאשר ההיתר תקף ל-60 הימים הקרובים.

 

.

 

פרטים נוספים על צעדים הננקטים – בהמשך.

 

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן