מבזקים

נתניהו: אל תגידו ״לי זה לא יקרה״

נתניהו הפעיל את התקנות לשעת חירום כדי להנהיג בצווים מחייבים הגבלות תנועה חמורות ביותר לאזרחי ישראל. התקנות בתוקף לשבוע ימים.

 

״המלחמה בקורונה תהיה ארוכה וקשה״, אמר נתניהו וקרא לאזרחים לבצע את ההנחיות. התקנות אוסרות לצאת מהבית שלא לצורך חיוני כמו עבודה, טיפול רפואי או הצטיידות. מותר לצאת לסיבוב קצר מחוץ לבית או לגן נדנדות עם הילדים בתנאי שזו לא התקהלות ותוך שמירת מרחק של שני מטרים ויותר.

 

נתניהו אמר: "אם מישהו חושב שאני מגזים תסתכלו על התמונות מספרד ומאילטליה תסתכלו על הצוותים שכבר לא מטפלים בחיים אלא מעמיסים את המתים בכלי רכב מיוחדים. אסור שזה יקרה כאן. צריך לעשות הכל כדי שזה לא יקרה. הלילה התקנות ייכנסו לתוקפן אחרי שיואשרו בממשלה. הן יהיו בתוקף למשך שבעה ימים. אני מבקש שהאנשים יאכפו אותם קודם כל בעצמם. יש משטרה ויש חובה, אבל אני מבקש קודם כל את החובה וההכרה הפנימית שכל אחד מכם צריך לאמץ לעצמו. כולם נשארים בבית למעט עובדים שאושרו על ידי משרד האוצר", דברי

הנאשם נתניהו.

 

.

 

יצויין כי עוד מותר לצאת לפעילות ספורטיבית לא מאורגנת של עד חמישה אנשים. נאסר לצאת לפארקים ולחופי הים. מדובר בהגבלות תנועה חמורות שתכליתן למנוע התפשטות המחלה. המטרה לעכב את ההתפרצות של המחלה.

.

"כל העולם נמצא במחסור עצום של חליפות מגן, מסכות פנים ומכונות הנשמה. במצב של מחסור עולמי כזה, מדינת ישראל מפעילה את כל האמצעים במאמץ למלא את החסר. אנחנו פועלים למגן את צוותי הרפואה שלנו – רופאים, אחיות וטכנאים, הם עושים עבודה אדירה תוך סיכון עצמי", אמר נתניהו.

.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן: "אנחנו לא יודעים מה יהיה בעוד שבוע ומה יהיה בעוד חודש. הזמן משחק לטובתנו. אנחנו מצטיידים, וקונים מה שצריך. נערכים לתרחישים ארוכים, מנחה אותנו רק טובת הציבור"

.

התקנות החדשות

 

ישראל מצויה בתהליך הצטיידות מואץ ולכן ככל שיעוכב תהליך ההתפשטות של המחלה כן יתאפשר להילחם במחלה בצורה הטובה יותר.

.

 

פרופ׳ איתמר גרוטו בפוסט בפייסבוק:

אנחנו ממשיכים לפעול בשיתוף פעולה עם המוסד לצרוך הבאת ציוד חיוני הנדרש להיערכות להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה. ערכות הבדיקה שהובאו הבוקר על ידי המוסד הן באיכות טובה ונדרשות כדי לפתח את המשך הפעילות המעבדתית בשבועות הקרובים. בשיחת ועידה שערכתי היום ביקשתי מהם את הפריטים הנוספים הנדרשים להמשך ההתמודדות והגופים ממשיכים לעבוד בשיתוף פעולה מלא.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן