מבזקים

עמיר פרץ הוא היו״ר הזמני של הכנסת

זהו. תם עידן האדלשטיין. הליכודניק שהפר ברגל גסה גם את החוק, גם את הדמוקרטיה וגם את ההיגיון נבעט מסמכויותיו עוד בטרם מלאו 48 השעות הקצובות לאחר התפטרותו.

 

בגצ קיבל אתמול מיידית עתירה שהוגשה בנושא בידי התנועה לאיכות השלטון, לאחר שגם היועץ המשפטי לממשלה וגם היועץ המשפטי של הכנסת קבעו בחוות דעתם כי התנהלותו מהווה ביזיון ההחלטה שחייבה אותו לכנס את מליאת הכנסת.

 

בעקבות ההחלטה תתכנס מליאת הכנסת עוד היום ותחל בעבודה סדירה והולמת של כנסת ישראל.

 

אדלשטיין נפל למלכודת של נתניהו ומסיים את הקריירה שלו בתפקיד הממלכתי המכובד של יו״ר הכנסת כפוליטיקאי מסמורטט ועלוב המושלך לפח האשפה של ההיסטוריה הפרלמנטרית.

 

עתה יכול עמיר פרץ, זקן חברי הכנסת לכנס את המליאה ולהתחיל בפעולת הפרלמנט הישראלי לראשונה מאז הבחירות.

 

ביום שישי דווח כי בני גנץ ובנימין נתניהו שוחחו בניסיון להשיג הסכמות להקמת ממשלת חירום. שתי המפלגות הכחישו דיווח כי במו״מ סוכם כי תפקיד שר המשפטים יהיה של כח״ל ולא של ביבי אך הכתב של חדשות 13 מתעקש שהדיווח נכון.

 

כרגע עוד אין לדעת האם התוצאה תהיה אחדות לזמן קצוב או שגנץ יבקש הארכת המנדט מהנשיא לעוד 14 ימים כדי להשלים מהלך של הקמת קואליציה כלשהי.

 

כרגע, הסיכוי נוטה לכך שאכן תוקם ממשלה כזו. נתניהו ימשיך כראש ממשלה אך הרכב הממשלה יהיה שיוויוני לחלוטין. מה שברור הוא שניפטר גם משר המשפטים הנוכחי ובעיקר משר הבריאות.

 

רמי יצהר

Rami Yitzhar

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן