מבזקים

תבוסה לגנץ: ריבלין לא מאריך לו את המנדט

בני גנץ אכל את הלוקש של חייו: הנשיא ריבלין הודיע לו היום כי לא יאריך את המנדט אפילו לא ליום אחד. במקביל, ריבלין לא יעניק את המנדט לנתניהו אלא מעביר את המנדט לכל חברי הכנסת למשך 21 יום. מכה אדירה לגנץ.

 

הליכוד לא מקבל את ההחלטה ופנה לנשיא בדרישה שהתפקיד יוטל עתה על נתניהו כשם שגנץ קיבל צ׳אנס לאחר הבחירות הקודמות.

 

קודם דיווחנו: בנימין גנץ יודיע ביום ראשון את החלטתו: כניעה מבישה חסרת תקדים וזחילה מביכה לממשלת נתניהו או התעשתות ברגע האחרון והליכה בנתיב היכול להוביל לבחירות חדשות.

 

במוצאי שבת נשלחו בכירי הליכוד להצהיר כי על ריבלין לא להאריך את המנדט של גנץ אלא להעבירו לבנימין נתניהו. בהמשך דווח שביבי הזמין את גנץ לפגישה ליילית שתוצאותיה יוודעו מן הסתם ביום ראשון.

 

גנץ כבר גרם לעצמו נזק עצום בהתנהלותו המבישה מאז הבחירות, ובהסכמתו העקרונית להיכנס לממשלה בראשות נתניהו בתנאים שנראים מפתים אך בפועל ההתניות מהוות פוטנציאל כמעט ודאי לגמר קריירה באופן משפיל ומביך. כי גנץ מבין שזו אשלייה מטופשת להאמין שיהיה ראש ממשלה באופן שביבי יפנה לו את בלפור. א-פייג!

 

המנדט של גנץ יפקע ביום שני. עכשיו שוב הכל תלוי בנתניהו. ברצותו, יזרוק סוכריה לגנץ וישלים את המהלך כמנצח ענק, ברצותו, יעיף את גנץ לאשפתות וימנע מצב שריבלין יתן לו אפילו עוד 14 ימי חסד נוספים כהארכת המנדט. התנאי לקבלת ההארכה היא הסכמה של ביבי ועימו גוש הימין.

 

בפועל הברירה של גנץ היא בין נבלה לטריפה. אבל אם לא ייכנע לביבי שחזר בו מסיכומים, לפחות לא יאבד לחלוטין את כבודו האבוד.

.

שר החוץ ישראל כ״ץ מודיע במוצאי שבת: אני קורא לנשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על רה״מ בנימין נתניהו, במידה ולא יעלה בידי ח״כ בני גנץ להקים ממשלה עד תום התקופה שהוקצבה לו.
בימים אלה מדינת ישראל זקוקה לממשלה יציבה שתתמודד מול האתגרים הגדולים בפניהם אנו ניצבים, ועל כן במקרה כזה יש להטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו שלו הסיכוי הגבוה להרכיב במהירות ממשלה רחבה ויציבה״.  מן ההודעה ניתן להבין איום חד משמעי על גנץ. תיכנע או אתה בבעיה.

.

הסקרנות ענקית. סקרים שנערכו בסוף השבוע מעניקים לנתניהו זינוק לכ-42 מנדטים בבחירות הבאות ואולי אף יותר ורוב ענק של 64 מנדטים לגוש שלו. אז למה לו להסכים לרוטציה נתניהו, מה גם שממילא הבחירות לא יתקיימו אלא בעוד חודשים לא מעטים.

 

אגב, יכול מאוד להיות שביבי יכול להקים ממשלה גם בלי גנץ עם כמה עריקים מכחול לבן, מיש עתיד ומשרידי מפלגת העבודה, שהתפגרה סופית.

 

אם גנץ יחזיר את המנדט עם כישלון שני ברציפות, וריבלין יודיע שאין למי לתת כי אין לשום ח״כ 61 ממליצים, ישוב שלב 21 הימים שבהם יוכל כל חבר כנסת לנסות להרכיב ממשלה ולא – הכנסת תוכל להחליט על סיבוב בחירות רביעי.

 

ואגב, בינתיים, שלושה אנשים יצאו גברים בבחירות האלה (לפיד, יעלון ובראש ובראשונה ליברמן) ושניים התגלו כסמרטוטי רכיכה בוגדניים (גנץ ועמיר פרץ).

 

ליברמן הבטיח שלא יהיו שוב בחירות ולכן, כמו תמיד גם הפעם הוא יוכל להשפיע באופן מפתיע ובלתי צפוי ברגע האחרון.

 

רמי יצהר

Rami Yitzhar

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן