מבזקים

מחקר מדעי: כלואי הקורונה סובלים מבעיות נפשיות חמורות ויש גם פתרון

7860EA59-2873-4345-BC1F-4D409E324827

‏מחקרים מדעיים ראשונים שנערכו על תופעות לוואי של הבידוד, הניתוק, הסגר והעוצר המוטל של מיליוני בני אדם בחולירת הקורונה הנוכחית מצביעים בבירור על השלכות חמורות על נפש האדם שעלולות להיות ארוכות טווח בעיקר לילדים. ההמלצה היא לצאת להסתובב מחוץ לבית (במקומות שמותר) לפחות 3-4 פעמים ביום.

.

בישראל, בניגוד לאוסטרליה למשל, הוטלו הגבלות מטורפות וחסרות כל היגיון בריאותי על פעילות ספורטיבית אישית בחוץ. זו שערורייה ענקית יותר מכל הגבלה אחרת ובעיקר חסרת הצדקה. אפשר לפזר, לקנוס ולהעניש בעבור התקהלויות אבל לרדוף אחרי המבצע ריצה קצרה או התעמלות זו ממש חוצפה בלתי נסבלת.

 

ולמרות זאת, רובכם יכולים לצאת לטווח הקצר המורשה ואפילו ללכת, להתעמל ולנשום מתחת לשמיים. אסירים עושים זאת על מרחק דומה למשך שנים. ביבי כולא אתכם אבל זה לא תירוץ לעצלנות המזיקה.

 

.

לא נותר אלא להביא לסיום את דברי סגן הרמטכ״ל לשעבר, חבר הכנסת יאיר גולן כלשונם היום: "אנו שותקים אך הזעם מצטבר בדירות קטנות, בחדרים, במרפסות, בגינות ציבוריות, בכבישים ריקים, בשבילי שדות. זעם כבוש אך נוכח. זעם על נבחרי ציבור נכלוליים, על תרבות של רמיה ושקר, על אמירות נחרצות שהוכחו כריקות. עכשיו הזעם מצטבר. מחר נפעל במלוא הכוח".

זה יוכל להימשך כך, זה ברור.

.

רמי יצהר

Rami Yitzhar

עניין מרכזי

 

המכללה לחדשנות. 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן