מבזקים

לפיד מזהיר: נתניהו מסית למלחמת אחים

יושב ראש האופוזיציה, יאיר לפיד אומר היום כי משפטו הפלילי של ראש הממשלה נתניהו התחיל בהסתה פרועה נגד שלטון החוק. לטענתו ברגע שביבי גרר את שריו לבית המשפט הרי שהוא מסית בגלוי את חסידיו ומנסה להוביל אותנו למלחמת אחים.

.

לפיד גם מאשים את שותפיו לשעבר כי אחרי כל ההבטחות להגן על מערכת המשפט, גנץ ואשכנזי בחרו אתמול בזכות השתיקה. לפיד הםנה כלפיהם שאלה ריטורית: היש איזה שהוא עקרון שאתם כן מוכנים להלחם עליו?.
.
לפיד: ״מדינת ישראל בסכנה. לא מבחוץ – מבפנים. לא מלמטה – מלמעלה. מראש הממשלה, מהשרים. ישראל השתנתה אתמול. היא כבר לא תהיה אותה מדינה.

.
״ראש הממשלה מכהן הועמד אתמול לדין. משפטו לא התחיל בהצגת ראיות. משפטו התחיל בהסתה פרועה נגד שלטון החוק. נגד בתי המשפט. הוא עמד מול בית המשפט והסית.
זה ייגמר באלימות. הוא יודע שזה ייגמר באלימות. לא אכפת לו.

ראש הממשלה ניסה למכור לנו אתמול שאלפי אנשים – שוטרים, חוקרים, פרקליטים, שופטים, עתונאים, פוליטיקאים – שותפים בקנוניה ענקית שנועדה לתפור לו תיק. זו הזיה פארנואידית.
.

״מי שמסוגל להגיד דברים כאלה מול מקרופון, מול מצלמה, לא כשיר להיות ראש ממשלה.

.

״ברגע שהוא גרר את שריו לבית המשפט. ברגע שהוא מסית בגלוי את חסידיו. ברגע שהוא מנסה להוביל אותנו למלחמת אחים – אסור שהוא ימשיך בתפקידו.

כן – היה אתמול נסיון הפיכה. מי שהוביל אותו זה נתניהו. ניסה לפגוע במשטרה, בפרקליטות, בבית המשפט, בתקשורת. ניסה לאיים על שופטיו.

.

״הביא איתו לבית המשפט את השרים הממונים על אכיפת החוק. את הנציגים שלו בוועדה למינוי שופטים. נתניהו הפך לאדם חסר מעצורים. איבד את הברקסים.

 

*

לפיד התייחס לשתיקתם של גנץ ואשכנזי ולהנחייה של גנץ לאנשיו:

״גנץ ואשכנזי לעומתו בחרו אתמול בזכות השתיקה. אחרי כל ההבטחות להגן על מערכת המשפט, גנץ הוציא אתמול הוראה לאנשיו לא לתקוף את נתניהו. לדבר עליו ברכות, בקול חלש ככל האפשר….לפני שבוע, כשהם נכנסו לממשלה הם אמרו: "לא נקבל התקפה על שלטון החוק". יש התקפה על שלטון החוק! התקפה איומה, אלימה, חזיתית. מה אתם מתכוננים לעשות בעניין?
האם יש איזשהו עקרון שאתם כן מוכנים להלחם עליו?

מדינת ישראל כולה צריכה להתייצב מול נתניהו ולהגיד לו, "עד כאן!"

.
״לא ניתן לך לגרור אותנו למטה אתך ביחד. לא ניתן לך לפרק את כל המערכות החיוניות של המדינה.

.

״אני רוצה להגיד מפה לאזרחי ישראל משהו על עצמם: אנחנו יותר טובים מזה. אנחנו יותר טובים ממה שראיתם אתמול על מדרגות בית המשפט. אנחנו יותר טובים מההסתה, מהשנאה, מהשחיתות שראיתם אתמול. אנחנו יותר טובים מהממשלה הזו. ממשלה של מנותקים, עריקים ושותקים. זה לא מה שישראל הפכה להיות. זה לא האופי האמיתי שלנו. זה בנאדם אחד שנאשם בפלילים.
מדינת ישראל היתה פה לפניו, היא תהיה פה אחריו, היא טובה מזה. בהרבה״.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן