מבזקים

הצעירים מדביקים את קהילתם והמבוגרים יתחילו בקרוב למות בהמוניהם

תשכחו מטיולים בעולם. תפסיקו לחיות באשליות כאילו אפשר להמשיך ככה. המצב חמור בעיקר בשל הקושי הנפשי של בני האדם לשוב להתבודדות ולבדידות שנכפתה בגל הראשון.

 

מרבית הנדבקים בעולם בשבועיים שלושה האחרונים הם צעירים עד גיל 29. ההערכה היא שהם עוסקים במרץ בלתי נדלה בהדבקת המבוגרים שצפוים להתפגר בהמוניהם מחודש אוגוסט.

 

בישראל זינוק בהדבקה ליותר מ-500 ביממה. בארצות הברית קטסטרופה עם שיא של כל הזמנים: כ-39 אלף נדבקים ביממה האחרונה. בברזיל אפילו חמור יותר עם כ-42 אלף חולים חדשים היום. עלייה ניכרת נרשמת גם במדינות אירופה. מספר הנדבקים בעולם עבר את השמונה מיליון ומספר המתים כחצי מיליון.

 

הבעייה המרכזית היא המנהיגות הרופסת מול האינטרס הכלכלי ולחצי האינטרסנטים. כאן זיהו הפוליטיקאים את הסכנה האורבת להם מגלי המחאה הסקטוריאליים ולכן נכנעים ומאפשרים המשך ההפקרות באולימי אירועים, בארים, מסעדות והתקהלויות תוך זלזול בתרופה היחידה לקורונה: מסיכה, ריחוק והגיינה.

 

ולמרות ההקלות הבעיות הכלכליות רק מתעצמות. רשת בתי קפה נמרוד נסגרה. בתי הקפה והמסעדות שנפתחו מתגלגלות בקושי. אין חזרה אמיתית לשגרה גם כי לא שים אין כסף. יוצאים אמנם, נפגשים, מוציאים הכי מעט האפשרי אבל ככה זה לא יכול לשוב לאיתנו. האמת האחת והיחידה היא שהכל תלוי בכל אחד ואחד מאתנו. לא נישמר – נידבק.

 

מאות אלפים נדחקים החוצה מעבודתם ובקרוב גם יאבדו את דמי האבטלה. הכנסת דחתה את ההצעה לתת אבטלה גם לעצמאים. הבורסות בעולם בנפילה וגם הזרמת הטריליונים של הנשיא האמריקני האוויל לא תועיל. אם הוא לא יוחלף בנובמבר, העולם כפי שהכרנו אותו עד לאחרונה יחדל מלהתקיים ויעבור מטמורפוזה איומה.

 

בינתיים, שימרו נפשותיכם. תפסיקו לרוץ להידחק בקניונים, באירועים צפופים ושבו בבתי קפה ובמסעדות רק בחוץ ובמרחק ניכר זה מזה.  אל תקנו אוכל מוכן, אל תזמינו מזון המגיע בארגזים מצחינים של קטנועים בלתי מטופלים על ידי שליחים עלומים.

 

ומעבר לכך, זה לא הזמן לקנות שטויות רק כי בא לכם לבזבז כמו פעם. תחסכו כל שקל כי עוד מזדקקו לו. המצב יידרדר בלי ספק. אתם חייבים להיכנס לתחושת חירום אחרת המשבר יהיה עוד יותר נורא. ואתה, כן אתה, זרוק מקובוצת הווטסאפ שלך את הנודניק הכפייתי שמציף בהודעות העתק הדבק שיקריות. אלה מרעילי הבארות ומחרבי הנשמות הכי גרועים.

 

ואין לשכוח גם את המלצת ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, מהיום לאחר שהודתה כי ״ייתכן שהיציאה מהסגר וניסיונות החזרה לשגרה בוצעו מוקדם מדי״. לדעתה, ״על אנשים מבוגרים לא ללכת לאירועים ולהימנע ככל שניתן מנסיעה באוטובוס״.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן