מבזקים

הבידוד מתקצר ל-7 ימים

9D9D54D1-64A3-491B-8CCD-200AD17FBD60

משרד הבריאות הכריז על שינויים במשך תקופת הבידוד לחולים ולנחשפים לקורונה:

1. בקרב חולים סימפטומטיים
יגמר הבידוד לאחר שעברו לפחות 7 ימים מתחילת הסימפטומים ו-48 שעות לפחות מחלוף הסימפטומים. בנוסף, כדי לצאת מבידוד יצטרך המטופל לקבל שתי בדיקות שליליות ברצף מסוג PCR, שנדגמו בהפרש של 24 שעות לפחות.

2. בקרב חולים א-סימפטומטיים
יציאה מבידוד תתרחש לאחר שעברו לפחות 5 ימים מבדיקת ה-PCR החיובית הראשונה. בנוסף, שתי בדיקות שליליות ברצף מסוג PCR, שנדגמו בהפרש של 24 שעות לפחות.

.

במידה ומדובר בחולה א-סימפטומטי או שהוגדר במצב קל ולא אושפז כלל בבית החולים במהלך מחלתו: אם חלפו מעל 30 ימים מבדיקות ה-PCR החיובית הראשונה, ו-48 שעות לפחות מחלוף הסימפטומים, הוא מוגדר חולה שהחלים ורשאי לצאת מבידוד.

3. לחוזרים מחו"ל שחלו בקורונה
לאדם שחזר מחו"ל וטוען שהיה חולה והחלים, נדרשת קביעה של רופא בישראל שהוא אכן מחלים. לשם כך עליו להציע תיעוד לכך שאכן היה חיובי לקורונה בבדיקת PCR, וכן תיעוד על בדיקת PCR שלילית אחת לפחות, במועד מאוחר לבדיקה החיובית. המגיע מחו"ל יידרש לבצע בדיקת PCR נוספת בישראל, לאישור ההחלמה. עד קבלת תשובה שלילית בארץ עליו לשהות בבידוד (בביתו או במלון).

יש לציין כי לא ינתנו הגדרות החלמה על בסיס בדיקות סרולוגיה, כיוון שעדיין לא ברור האם הן מעידות על החלמה. אישור על החלמה מרשויות בריאות במדינות זהות או מרופא שאינו בעל רשיון ישראלי הנמצא בישראל, אינו מספיק לקביעה כי אדם יוגדר כמחלים.

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן