מבזקים

סקר: אפילו הליכודניקים נותנים לביבי ציון עלוב בניהול הגל השני

סקר של מדגם מייצג של הישראלים מעלה נתון לא מפתיע: הדיעה הכללית היא שראש הממשלה נתניהו מנהל את הגל השני של הקורונה באופן כושל ועלוב.

 

הסקר, שנערך בהזמנת המכון הישראלי לדמוקרטיה, פילח את האוכלוסיה גם על פי התמיכה הפוליטית של הנשאלים בהתאם לתוצאות הבחירות והנתונים המתפרסמים מחמיאים לעם ישראל.

 

מסתבר שגם הליכודניקים חושבים שנתניהו עושה חרא של עבודה והם מעניקים לו ציון ממוצע של ״מספיק״. לא כמעט טוב, לא טוב, לא כמעט טוב מאוד, לא טוב מאוד ולא מצויין. רק ״קצת יותר ממספיק.

 

מה שברור הוא שהנקודות שביבי עוד מקבל נשענות על הנוסטלגיה של ההתנהלות הסבירה מהגל הקודם. אשר לעכשיו, ביבי הוא כישלון גדול. הוא לחיץ, הוא הססן, הוא מרבה להסתבך ובעיקר אצלו הכל אישי. הציבור לא מעניין אותו רק העניינים הפרטיים שלו והאינטרסים שלו ושל משפחתו ומקורביו.

 

גם בסקרים חלה ירידה בתמיכה בליכוד מאז התחדשות ההידבקות. הליכוד איבד כבר 5 מנדטים לעומת השיא בהצלחת הגל הראשון והיד עוד נטויה.

 

ממצאי הסקר: 60% מהישראלים חוששים לעתידם הכלכלי. החשש הוא בעיקר מנת חלקם של צעירים באוכלוסיה שעתידם לוטה בערפל. מדובר בכ- שני שלישים מהישראלים עד גיל 50 המודאגים.

 

המבוגרים יותר, המוגנים בפנסיה ובעלי חסכונות חוששים טיפה פחות אך עדיין מחציתם דואגים לעתידם.

.

הציבור בכללו מעניק לממשלת נתניהו ציון ירוד של 5.4 (מספיק בקושי) על טיפולה במשבר הקורונה. מדובר בנסיגה גדולה לעומת ממוצע של 6.5 בסקר שנערך לפני כחודשיים.

 

הליכודניקים והחרדים נתנו לממשלה שמורכבת מאנשיהם את הציונים הפחות גרועים. מצביעי ש"ס – ציון 6.6, הליכוד 6.5, יהדות התורה – 6.4, ימינה 5.9, ישראל ביתנו 4.8, כחול לבן 4.4 ומצביעי העבודה/גשר/מר"צ העניקו לתפקוד הממשלה ציון 4.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן