מבזקים

המכון הביולוגי בדרך לייצור תרופה לקורונה?

שת"פ ישראלי-איטלקי במאבק בקורונה:
נחתם מזכר הבנות בין המכון ביולוגי
לבין גופי המחקר הרפואי TLS ו- AOU CAREGGI מאיטליה.

 

 

.

מנהל המכון למחקר ביולוגי בישראל פרופ' שמואל שפירא, מנכ"ל בית החולים האוניברסיטאי Careggi בפירנצה ד"ר רוקו דמונה (Dr. Rocco Damone), ונשיא הקרן למדעי החיים של טוסקנה (TLS) פבריציו לנדי (Ing. Fabrizio Landi), חתמו היום 9.7.2020 על מזכר הבנות שיאפשר לייצר תרופה לנגיף הקורונה Covid-19.
.

על בסיס מזכר ההבנות, המוסדות הרפואיים האיטלקיים המובילים – ביה"ח Careggi וקרן TLS, והמכון הביולוגי – אחד ממרכזי המצוינות העולמיים בתחום המחקר הביולוגי, יקדמו יחדיו את יישומו של פיתוח מהפכני לטיפול בקורונה.

.

שתה"פ יכלול מחקרים סרולוגיים וחילופי דגימות פלזמה של אנשים שהחלימו מהנגיף, לייצור טיפול אנטי-ויראלי יעיל על בסיס שיבוט נוגדנים מונוקלוניים. השת"פ בין המוסדות, הנמצאים בקדמת המחקר העולמי, צפוי לתרום תרומה משמעותית למאבק בנגיף ולהחלמתם של חולי קורונה.

.
"שגרירות ישראל באיטליה" – מסר השגריר דרור אידר – "יזמה את שיתוף הפעולה המדעי הזה, מתוך הכאב שלנו לנוכח המכה הקשה שאיטליה ידידתנו ספגה במשבר הקורונה. חיפשנו דרכים לעזור. הצענו לאיטלקים מספר אפשרויות לשת"פ מדעי מציל חיים. כך גם פעלנו לחבר את המכון הביולוגי עם רשויות הבריאות באיטליה. לשמחתנו, שיתוף הפעולה מקבל עכשיו תוקף ממשי שעשוי להציל חיים ולהועיל לשתי המדינות ולאנושות כולה בהתמודדות עם המגיפה הזאת ועם התפרצויות עתידיות. אני מודה לרה"מ קונטה שנענה לבקשת רה"מ נתניהו, ועזר להביא לרגע הזה."
.

שגריר איטליה בישראל, ג'אנלואיג'י בנדטי, הדגיש כי "מזכר ההבנות שנחתם היום בין מוסדות מובילים משתי המדינות, הוא תוצאה של שיתוף פעולה עליו הוחלט במהלך שיחה טלפונית שהתקיימה בין ראש הממשלה קונטה לראש הממשלה נתניהו, ומהווה את חוד החנית של רשת עצומה של קשרים בין שתי הקהילות המדעיות, המשתפות פעולה מפרוץ המגפה. מערכת דינמית זו בין גופי המצוינות המדעית של שני הצדדים, היא תוצאה של מדיניות המקדמת שיתוף פעולה בילטרלי כבר למעלה מעשר שנים, ע"ב הסכם ייעודי בין המדינות, שיצר מארג של יחסים מדעיים, אקדמיים וטכנולוגיים ברמה הגבוהה ביותר בין איטליה לישראל.

.

שיתוף הפעולה המדעי ממשיך לעמוד במרכז היחסים בין איטליה וישראל גם בתקופה זו של התמודדות משותפת עם משבר הקורונה".
קונסול הכבוד של ישראל בטוסקנה, אמיליה רומניה ולומברדיה, מרקו קראיי, שקידם את שתה"פ ופעל רבות כדי להגיע להישג זה, הביע את שביעות רצונו: "אני חש כבוד גדול על תרומתי להשגת ההסכם בין מוסדות מובילים אלה משתי המדינות. אני משוכנע שהיכולות והמקצועיות בקהילה המדעית, והעבודה המשותפת של גופים אלה, יתורגמו לצעדים מהותיים ומכריעים במאבק נגד התפשטות הקורונה".

.

בצילום: בנט מבקר כשר ביטחון במכון הביולוגי בנס ציונה.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן