מבזקים

עפר שלח; גם הצבא נכשל ואינו מתפקד טוב ממשרד הבריאות

כדאי לדעת: חבר הכנסת עפר שלח הוא פרלמנטר ואופוזיציונר מן המעלה העליונה. תרומתו לבדיקת מצבים, לניתוחם ולתימצותם באופן הניתן לעיכול תקשורתי וציבורי ראוי להערצה. שלח הוא אמנם איש שמאל קיצוני למדי אך לעם כולו נחוצים אנשים כמוהו. זו הסיבה ששלח הוא הסדין האדום של נתניהו ובעבר הטיל וטו על מינויו לתפקיד יו״ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. חבל.

.

 

היום שלח עומד בראש הוועדה לביקורת המדינה. זה תפקיד שתפור עליו. הנה הדיווח שהתקבל מישיבת היום:

.

מחשש למחסור בריאגנטים מחו"ל: משרד הבריאות מקדם ייצור מקומי עבור ערכות בדיקות הקורונה*

*יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח:*
*"משבר הקורונה לא מנוצל נכון לטיפול בבעיות השורשיות של המעבדות הרפואיות"*
.
בעקבות התחלואה העולה ומספר הנבדקים הגבוה שמייצר עומס רב על המעבדות הרפואיות, התכנסה היום הוועדה לדון בנושא, ברקע דו"ח מבקר המדינה שנכתב על פעילות המעבדות הרפואיות.

.
*יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח:* "המצב של המעבדות כיום מעודד ומדאיג כאחד. מעודד כי יש תחושה של לימוד והתקדמות אבל מדאיג כי לא מנצלים את המשבר הזה בכדי לטפל בבעיות השורשיות. אנחנו עדיין לא רואים תפיסה אחת, אסטרטגיה אחת, תפיסה אופרטיבית אחת שמנחה את הדבר הזה.

.

״אני אגב סקפטי בעניין תרומת צה"ל לסיפור הזה – ביקרתי במשל"ט, ראיתי אותו. צריך לשבח את רוח ההתנדבות וההירתמות של כל הגופים שהיו בו. בסוף, במבחן התוצאה, אני לא בטוח שהוא נתן תוצאה יותר טובה מאשר הגופים האזרחיים שהיו יכולים לעשות את זה אם רק היו מחזקים אותם והיו נותנים להם את אותם משאבים. .

נמשיך לעקוב אחרי הנושא במסגרת ההתעסקות שלנו במשבר הקורונה".

*

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: "היום יש כבר לכל המעבדות את היכולת לבצע את הבדיקות הנדרשות. צוואר הבקבוק בקושי הבדיקות נמצא דווקא הרבה בקופות החולים ובדרך עד ביצוע הבדיקה. יש קושי נוסף שקשור כן לתפקוד המעבדות וזה הרגיאנטים – זוהי מצוקה בכל העולם, וכאשר יש מחסור בחומר הזה, הוא מקביל את יכולת הגידול. עובדים על יכולת ייצור ריאגנטים מקומית שלא נהיה תלויים באחרים בעולם. יש לנו כעת מלאי של ריאגנטים לחודש קדימה, אבל אם נגדל למלאי של 50 אלף בדיקות ועם בוא החורף, אז זה כבר לא יספיק"*.
גרוטו אמר ביחס לזמן ביצוע הבדיקות כי *"הממוצע של תוצאה לבדיקה עומד על 36 שעות תוצאה ופועלים לקצר ל24 שעות.* מיי הריטג' התחייבה תוכל להוציא 10 אלף בדיקות. אנו עומדים כבר 3 חודשים אחרי ההסכם איתם והם מגיעים כעת רק ל5 אלף ולא ל10 אלף בדיקות".

צילום: דוברות הכנסת.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן