מבזקים

נתניהו מחלק מיליארדים לאזרחי ישראל

נתניהו הודיע על מענק לכל אזרחי ישראל מעל גיל 18 בסכומים שבין 750 ל-3,000 שקלים.

המחיר לקופה הציבורית: 6 מיליארד שקלים. נתניהו אמר שהכסף גויס במחיר זול של ריבית אפסית.

.

ראש הממשלה אמר כי קיימת סבירות גבוהה להסכמה של בני גנץ למהלך. מטרת המענק לעודד צריכה תוך עידוד לקנות בחנויות. "הכסף הזה יעודד את הצריכה ואת העבודה ויניע יותר מהר את הכלכלה".

.

"הגל השני שאנחנו מדברים עליו תמיד כבר הגיע אלינו. אנחנו נאבקים בו בנחישות ובאחדות. אנו נוקטים צעדים בריאותיים וכלכליים. אני שומע את המצוקה, אמר נתניהו בפתח דבריו. "אני מודיע על צעד משלים – תמיכה כלכלית נוספת לכל אזרחי ישראל. זה צעד שמתווסף לתוכנית הכלכלית שהצגנו לפני שבוע, ולצעדים שעשינו באפריל-מאי".

.

 "לפי הלמ"ס, הצעדים פעלו – ועשרות אלפי ישראלים חזרו לשוק העבודה".

משפחה עם ילד אחד 2,000 שקל, משפחה עם שני ילדים 2,500 שקל ומשפחה עם שלושה ילדים ויותר תקבל 3,000 שקל. כל אזרח שאינו נשוי ומעל גיל 18 יקבל 750 שקל.

 

 

צילום: לענתניהו לצד התוכנית (צילום: לע"מ )

"הנחיתי להביא תוך 48 שעות צעדים נוספים שיעזרו לשטח את עקומת התחלואה. צריך להמשיך לנקוט צעדים נחושים כדי להגיע לשם. אנחנו עושים הכל כדי להימנע מסגר מלא, אבל כדי להימנע מזה – צריך שיתוף פעולה. חייבים להפוך את הנחיות משרד הבריאות לאורח חיים".

 

בנושא ההפגנות נגדו אמר נתניהו: "מה שראינו ברחובות בימים האחרונים, אלימות נגד שוטרים ואזרחים, זה ראוי לכל גינוי ואין מקום לנבחרי ציבור להגיד להפר את הנחיות הציבור. חירות הביטוי והמחאה שמורה לכל אדם וכל קבוצה, אבל אנשים נדבקים כי הם לא שומרים על הנחיות בהפגנות ואז נדבקים. זה פשוט אסון".

.

שר האוצר ישראל כץ אמר כי "התוכנית הזאת היא צעד משלים לתוכנית הרשת הכלכלית שלנו. הצעד הזה הוא לא צעד כלכלי קלאסי. הוא מאפשר להזרים כספים במהירות, בלי קריטריונים, בניגוד לתוכנית המוסדרת כדי לאפשר להתניע את הצמיחה והביקוש. הדבר המרכזי שאנחנו מובילים הוא וידוא שכל ההחלטות יבוצעו. התוכנית הכלכלית מחוקקת בכנסת ובשבוע הבא נסיים את התהליך".

.
עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן