מבזקים

חילופי מסרים בין נתניהו לנסראללה להרגעת הרוחות

על פי דיווחים ערביים העבירה ישראל מסרים ישירים לנסראללה במטרה להרגיע את המתיחות ולחדש את הפסקת האש המעשית השוררת בין צה״ל לארגון השיעי זה שנים.

 

ישראל הודיעה במסר לנסראללה כי אין כוונה להביא לאסקלציה. נתניהו ביקש למסור לנסראללה כי הריגת איש החיזבאללה בהפצצה בשבוע שעבר לא היתה מכוונת וכי ישראל מחוייבת להסדר הפסקת האש עם הארגון.

 

במוצאי שבת העביר שר הביטחון גנץ הודעה לתקשורת. בהודעת נאמר:

שר הביטחון בני גנץ סיים כעת הערכת מצב לקראת המשך ההיערכות בגזרה הצפונית בהשתתפות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, וראש אמ"ץ אלוף אהרון חליווה.

גנץ הנחה את צה"ל להמשיך את הדריכות המוגברת בגזרה והפעלת האמצעים הנדרשים, והדגיש כי מדינת ישראל לא תסבול כל פגיעה בריבונותה.

.

צה"ל ומערכת הביטחון כולה יפעלו מול כל איום על אזרחי ישראל. עוד הדגיש שר הביטחון גנץ, כי מדינת לבנון ומדינת סוריה, ישאו באחריות הישירה לכל פעולה הנעשית משטחן.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון,

*

החיזבאללה מצידו הודיע כי אין לו כוונה לירות על מטרות אזרחיות ואם תהיה תגובה היא תתבצע כלפי ״מטרה צבאית״. עתה, מקווים להרגעה בזירה הצפונית.

.

 

קודם לכן סייר הרמטכ״ל כוכבי בזירה הצפונית וקיים שם הערכת מצב. בסיור השתתפו גם מפקד פיקוד הצפון אמיר ברעם, ראש אמ"ן תמיר הימן ומפרד עוצבת "הגליל" שלומי בינדר. כוכבי שמע סקירה מודיעינית ועמד על פעולות הכוחות במאמצים השונים.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן