מבזקים

גמזו = כישלון: שיא בהדבקות ובחולים קשים

כפי שהערכנו מראש, הפרוייקטור גמזו הוא  קשקשן גדול ובעל יכולת ביצוע אפסית. נתונים רשמיים שמפרסם משרד הבריאות בתחילת השבוע חושפים נתונים מפחידים:
מספר החולים הקשים הוא הגבוה ביותר מאז הגעת הנגיף לארץ ומתקרב במהירות ל-400. מספר המתים קרוב ל-600 והחמור מכל: זינוק מחריד במספר הנבדקים הנמצאים נשאי הנגיף. שיעור החיוביים נושק כבר לעשרה אחוזים!
גמזו עצמו הודה כי ישראל הידרדרה למקום הראשון בעולם במספר החולים המאומתים לאלף תושבים. כרגע לא נעשה דבר כדי לבלום את הבעיה זאת בעיקר מטעמים פוליטיים.
הבעיה העיקרית נעוצה במגזר החרדי ובחלק מהמגזר הערבי. נתניהו צריך את החרדים עדי להמשיך לשלוט ולכן הוא שבוי בידיהם. את המחיר משלמים שאר תושבי מדינת ישראל. וזה עוד כלום לעומת הצפוי בהמשך.
בסך הכל מצויים כחצי מיליון ישראלים בבידוד ולאף אחד עוד אין מושג איך תיראה שנת הלימודים שאמורה להתחיל באחד בספטמבר.
ואם לא די בכך מספר המאומתים שאובחן נמצא בעלייה ועומד על 9.4 אחוזים. מספר החולים הקשים והמונשמים נמצא בעלייה חדה, ובבתי החולים מאושפזים 816 חולים, ביניהם 105 מונשמים, 388 במצב קשה, ו-171 במצב בינוני. השיא של 389 מאז תחילת המגפה בישראל היה בשבת, וקיים חשש שבמהלך היממה הקרובה השיא עוד יישבר.
בישראל יש 24,387 חולים פעילים. בנוסף, נרשמו יותר מ-100 אחוזי תפוסה בבתי החולים הדסה עין כרם, סוראסקי, שערי צדק ושיבא.
 הערים האדומות בהן הכי הרבה חולים הן החרדיות והערביות: בני ברק, מודיעין עילית, עילוט, כפר ברא וכפר האורנים. ירושלים, צפת, בית שמש, אלעד, ביתר עילית וקלנסווה הן בין הערים הכתומות.
.
בצוותי הרפואה מצויים בבידוד 289 רופאות ורופאים, 622 אחיות ואחים, ו-1,288 עובדים נוספים בבתי החולים, המרפאות והמעבדות.
עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן