מבזקים

קולומביה התחרטה: לא מעבירה את השגרירות לירושלים

האופטימיות של ביבי מתנפצת שוב מול המציאות. קולומביה חזרה בה מכוונתה להעביר את שגרירותה לירושלים. עם זאת תפתח בבירה משרד כלכלי חסר משמעות כדי לפצות את נתניהו על האכזבה.

.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא קולומביה איוואן דוקה השיקו היום באירוע משותף את הסכם הסחר החופשי בין ישראל לקולומביה (באמצעות VC), בו שיבח רה"מ נתניהו את נשיא קולומביה על פתיחת משרד חדשנות בירושלים.

*

נתניהו: "זהו רגע היסטורי ביחסים בין מדינת ישראל לרפובליקה של קולומביה, משום שאנחנו חוגגים היום שני אירועים חשובים: האחד הוא האשרור הסופי של הסכם הסחר החופשי בין שתי מדינותינו, ובנוסף, ההכרזה של קולומביה, שעכשיו הודעת עליה, לפתוח משרד של נציגות חדשנות בירושלים, בירת מדינת ישראל.

.

״החלטות אלה יוצרות פלטפורמה לשיתוף הפעולה בינינו שיביא את השותפות שלנו והידידות שלנו לגבהים מדיניים וכלכליים חדשים.

ישראל היא מרכז של חדשנות עולמית, קולומביה היא אחת הכלכלות החזקות באמריקה הלטינית. יש לה בסיס אקדמי ובסיס מדעי איתן. שיתוף הפעולה בינינו יחזק את שתי המדינות. יש בינינו גם שיתוף פעולה הדוק בנושאי ביטחון. איוואן, מנהיגותך במאבק נגד הטרור מהווה דוגמה לשאר אמריקה הלטינית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא קולומביה איוואן דוקה הכריזו הערב על סיום הליך האשרור של הסכם הסחר החופשי בין ישראל לבין קולומביה. מדובר בהסכם פורץ דרך עם הכלכלה השלישית בגודלה באמריקה הלטינית. חתימת ההסכם תייצר הזדמנויות למשק הישראלי בתחומים מגוונים, כגון חקלאות, טכנולוגיה, רפואה ועוד.

.

הנשיא דוקה ציין כי יפתח משרד חדשנות, שימוקם בסמוך לרשות החדשנות הישראלית בירושלים. עוד הדגיש הנשיא כי קולומביה שואפת לפתח את החדשנות בארצה ושואבת השראה מהניסיון הישראלי.

.

ראש הממשלה נתניהו בירך על אשרור הסכם הסחר ועל כך שקולומביה מצטרפת לשורה של מדינות, שמאז החלטת ארה"ב להעביר את השגרירות לירושלים, החליטו לפתוח משרדים רשמיים בבירה.

.

סטילס: עמוס בן גרשום/ לע"מ

 

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן