מבזקים

שפל בשטיקים ובטריקים של משרתי נתניהו

הכותרות הראשיות היום בכל כלי התקשורת בישראל נוגעות למציאות העגומה והקשה שנחשפה במלוא עוצמתה בעת שהלמ״ס של משרד האוצר נאלץ לחשוף שנתניהו דירדר את ארצנו בשלושת החודשים הקודמים לשפל חסר תקדים זה יותר מ-40 שנה!

 

מדובר במשבר איום. נכון שנתניהו, כהרגלו, מוצא אשם אחר כל אימת שהתנהלותו כושלת אבל המציאות טופחת שוב ושוב על פניו המכורכמים מדאגה. הוא לא דואג לכם אלא לעצמו.

 

הנגיף הוא השעיר לעזאזל של ביבי. הוא אשם. לא נכון! הסינים למשל ניהלו את המשבר באופן מופלא ועכשיו הם מרוויחים בענק. פריחה מדהימה. כך גם טורקיה של ארדואן שהפכה בשל הניהול המחוכם של המשבר לסין של אירופה. גם פוטין משחק אותה.

 

בגלל שיקולים פוליטיים לא רלוונטיים, הפכה ישראל מהצלחה לכישלון מהדהד. למה? כי ביבי צריך את דרעי ואת החרדים ולכן הביא פרוייקטור בובה שעושה מה אומרים לו.

 

מעריצי השליט קונים בנקל את הספין השיקרי בדבר אשמת הנגיף ולא של הפאשלונר שכשל בניהולו. זו הבניית מציאות מן הסוג השגור על ביבי. איך יודעים שביבי יודע את האמת? אופן הכישתה! למשל הביביתון הפועל בשירותיו.

 

בחינמון הזה אין זכר בעמוד הראשון למשבר האיום ולנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. לעומת זאת מראיינים את נתניהו וחוגגים את דובאי כאילו אין שפל כלכלי ואסון חברתי בהתהוות.

 

נתניהו מצטלם עם גלובוס, מעניק לעיתון מה שמכונה ״ראיון מיוחד״ שבו יש בהבלטות הכל חוץ מהתעסקות במציאות היומיומית הנוראה המתקרבת.

 

רק בעמוד 17 תמצא בעיתון הזה התייחסות וגם היא מכוונת כל כולה להכחשה וטישטוש. מקטינים את גודל המשבר ומקשקשים ספינים של הרגעה מזוייפת.

 

מעריב חי במציאות. 

 

בביביתון הכל טוב וביבי משיח. העיתון הנפוץ במדינה מבנה מציאות על הגב שלך.

 

ביסמוט הוא עיתונאי מוכשר. העיתון שלו מצויין במונחים ישראליים בתנאי אחד – שתתעלם לחלוטין מן הספינים הפוליטיים. הבעיה היא שזה כמעט בלתי אפשרי. העיתון מוגש בתיחכום מובנה ברפידה והוא רצוף טריקים ושטיקים שאותם יתקשו לפצח אפילו מומחי תקשורת שזה עיסוקם.

 

המשמעות המעשית היא שנתניהו כאן כדי להישאר לנצח. ומי שזה לא מוצא חן בעיניו מוזמן לשתות אקונומיקה. אחרי הכל, טראמפ עשה זאת וכמו שזה נראה עכשיו זה לא יפריע לו להיבחר מחדש בנובמבר.

 

רמי יצהר

Rami Yitzhar

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן