מבזקים

התרגשות באבו דאבי: המשלחת הישראלית התקבלה בכבוד ובידידות

המטוס  של אל על בטיסה ישיררה מנתב״ג לאבו דאבי קיצר מעל סעודיה כדי לנחות כחלוף שלוש שעות ו-17 דקות. זה היה יום מרגש  במיוחד ווווייה לראות את דגלי ישראל מונפים ללא הסתרה או הצנעה בבירה ערבית.

 

צוותי העבודה של שתי המדינות מנהלים מגעים  אינטנסיביים במטרה להשיג שת״פ שיהיה חלק מן ההסכם הסופי שייחתם בקרוב.

נציגו של טראמפ קושנר אמר שנושא מטוסי הקרב החמקניים הנושא יידון בין שלוש המדינות והוא בהחלט על סדר היום. בכל מקרה האמריקנים מתחייבים לשמור על יתרונה הצבאי והאיכותי של ישראל.

 

קודם דיווחנו: תעלמות השמאל הישראלי מן ההישגים המצויינים של נתניהו בזירה הבינלאומית ובראשם הסכם הנירמול המעודד עם האמירויות מוכיחה שהפכנו מאומה החלוקה בעניינים מהותיים לסתם עם שמנהל מאבקים פוליטיים קטנוניים כשאלה מאפילים על העיקר.

 

והעיקר היום הוא באמת התממשותו המהירה כברק של הסכם הנירמול כשטיסת אל על ממריאה מנתב״ג לאבו דאבי ובדרכה תעבור מעל למרחב האווירי של סעודיה.

 

המשלחת האמריקנית ישראלית בראשותם של ג׳ראלד קושנר ומאיר בן שבת כוללת מנכ״לי משרדים ועיתונאים ישראליים בצד בכירים בפקידות הבית הלבן.

 

 

הפגישות ביומיים הקרובים עם בכירי האמירויות אמורים להוות הכנה לקראת ההצגה הגדולה שמארגן הנשיא טראמפ על מדשאות הבית הלבן עם מנהיגי שתי המדינות.

 

למעשה נותרה סוגיה אחת שצריך למצוא לה פתרון והיא עניין ההסכמה הישראלית למכירת מטוסי F -35 לאמירויות. במידה רבה הדבר תלוי בשר הביטחון גנץ ועל פי רמזים שכבר השמיע הוא יסכים למהלך כנראה בתמורה לכך שהוא ושותפו גבי אשכנזי יהיו גם הם שם בוושינגטון במשלחת של ביבי. הוא לא ייקח אותם איתו במטוס אבל כנראה יסכים שיסתובבו בבירה האמריקנית בסיבוב הזה.

 

נתניהו אמר לקראת המראת המשלחת כי "כולנו נרגשים מהקצב המהיר של נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות. אתם תראו את הניצוצות באוויר. זה כבר קורה".

 

ביבי נפגש עם קושנר, שבלי ספק ראוי למחמאות על תרומתו להגעה להסכם הסופי שעליו הוכרז ב-13 באוגוסט.

 

אין ספק שנתניהו מותיר אחריו שובל מרשים של הישיגים, חלקם מדהימים עבור עם ישראל. חבל שהעם בישראל מפספס הזדמנות לשמוח על ההישג הזה הטמון בהסכם בין ירושלים לאבו דאבי.

 

רמי יצהר

Rami Yitzhar

עניין מרכזי

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן