מבזקים

העוצר הוא בדיחה על חשבון בריאות הציבור

נתניהו התכווץ בכסאו ונכנע לאורך כל הדרך. מה שנשאר מהסגר של גמזו זהו עוצר ליילי משבע בערב עד חמש בבוקר בכמה יישובים מוכי נגיף. זהו מהלך חסר כל משמעות בריאותית שכל כולו הוספת מתחים למשפחה, תעוקה לפרט ונזקים כלכליים ניכרים לכלל.

 

נתניהו איבד את סמכותו ומנהיגותו והפך סמרטוט קמיט ולחיץ. בעצם, ממשלת ישראל אינה מתפקדת כלל. היחיד שמנסה לעשות משהו הוא בני גנץ שהגיע אתמול לבני ברק וניהל משא ומתן עם ראשי העיר במטרה להגיע להסכמות.

 

כפי שפירסמנו בלעדית ב״עניין מרכזי״ עוד לפני יותר משבועיים, מחדלי נתניהו הובילו למרד שלא ניתן יהיה להחניקו. איש אינו מאמין עוד לביבי ולגמזו, כולל שריו מהליכוד. התוצאה היא התגברות איומה של התפשטות הנגיף בשבועות הקרובים כולל תמותה והחנקת הפעילות של בתי החולים.

 

מה שכן, נתניהו המעסיק עשרות דוברים, יועצי תקשורת וספינולוגים, משחרר הודעה פומפוזית שרובה מנותקת מן המציאות ורוויית בלופים. ישראל במקום הראשון בעולם בקורונה, הכלכלה בהתרסקות, האנרכיה חוגגת והכל בניסיון של ביבי להמלט מהעמדה לדין.

 

הנה ההודעה של נתניהו. לפני קריאה קחו כדור נגד בחילה:

"ביממה האחרונה התווספו עוד 10 ערים לרשימה הערים האדומות והגענו כבר ל-40 ערים אדומות. הגורמים המקצועיים המליצו להטיל סגר לילי אחיד על כל הערים הללו, ולסגור בהן את מערכת החינוך, בנוסף להגבלות ההתקהלות.

.

"אני יודע שההגבלות האלה לא קלות, אבל במצב הקיים אין מנוס מהן. אמנם התמותה בישראל עדיין מהנמוכות בעולם, עם כל הצער על כל אובדן חיים, ומספר החולים הקשים עדיין יציב – אך לא לעולם חוסן.

.

"גורמי המקצוע מזהירים שבמצב התחלואה הגבוה בישראל, המגמה עלולה להתהפך בכל רגע עם תוספת מסוכנת של חולים קשים ונפטרים וסכנת קריסה של הצוותים הרפואיים המטפלים בקורונה בבתי החולים. ההחלטה הייתה שקולה, אחראית ומחוייבת המציאות".

.

מעיריית בני ברק נמסר שהם מודים לאלוהים שאיום הסגר הוסר וממילא לא היו מצייתים לו.  בתגובה להחלטת השרים נאמר: "אנו שמחים, מודים ומברכים על הסרת איום הסגר מעל עירנו בחסדי שמיים. תחת סגר מכאיב יוטלו הגבלות שגם הן אינן קלות למרבה הצער. החלטת הממשלה שהתקבלה הערב בנוגע להגבלות לילה והגבלות לימודים, תיכנס לתוקפה רק ביום שלישי.

.

"אי לכך, היום, יום שני, יתקיימו לימודים כרגיל בכל מוסדות החינוך. במהלך היום יועברו ההנחיות ומידע חיוני לתושבים. אתגרי הבריאות של העיר רבים ומשמעותיים. ובכלל זה, הורדת העיר מאדום לכתום באופן מיידי וביטול ההגבלות הקשות״.

.

ואולם יצויין שאפילו הכניעה הזו של ביבי לא הביאה לפתרון וזהות הרשימה המלאה של הישובים האדומים שבהם העוצר ייכנס לתוקף עדיין בויכוחים סוערים.

ישראל עדיין דוהרת לתהום וביבי דואג רק בניסיון להימלט מאימת הדין. עצוב.

.

וזו ההודעה שיצאה מלשכת נתניהו הלילה:

*הודעה משותפת*
*משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות*

לאור העלייה בנתוני התחלואה ואיתה העלייה במספר הערים האדומות ביממה האחרונה ל-40 ערים אדומות, פרויקטור הקורונה פרופ' גמזו ומשרד הבריאות קיימו דיונים במהלך היממה האחרונה לעדכון מתווה ההגבלות בערים אלו כך שיותאם להיקף התפשטות התחלואה הנוכחי.

.

בהמשך להצעה העדכנית, ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל החליטה להטיל סגר לילי אחיד על כל ה״ערים האדומות״ החל ממחר (ב׳) בשעה 19:00, בנוסף לאיסור מוחלט של התקהלויות של למעלה מ-10 איש בשטח סגור ו-20 איש בשטח פתוח, סגירת מערכת החינוך והגברת האכיפה.

.

הסגר הלילי יחול כל ערב מהשעה 19:00 ועד השעה 5:00 בבוקר למחרת. במסגרת הסגר הלילי יהיה מותר להתרחק רק עד 500 מטר מהבית, או במקרים מיוחדים שיפורטו בהודעת משרד הבריאות. מוסדות החינוך, למעט חינוך מיוחד, ייסגרו, והעסקים ייסגרו כל ערב מהשעה 19:00, למעט עסקים חיוניים.

*

משרד הבריאות יפרסם את רשימת הערים האדומות שעליהן יחולו ההגבלות, לאחר אישור הרשימה בוועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל.

.

 

https://www.youtube.com/channel/UC6U28cOAxZQSBHb2uMIgbeA

 

רמי יצהר, עניין מרכזי

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן