מבזקים

אפרופו בלפור: הזברה שחורה או לבנה?

תמונת מצב עגמומית. הסמול מחרב לעצמו את הבית ומנציח בטיפשותו ההתנהלותית את שלטון הימין הדתי חרדי גם לדור הבא. מה קיבלנו במקום המפאיניקים שהקימו את המדינה?

.

להציץ בבלפוריסטים ולמות מצחוק. יש ביניהם מצויינים וראויים אבל צאן מרעיתם הדלוח מורכב מעלובי החיים. מצחיק כמה שזה לא נחמד.

החברה הישראלית בהתפוררות. השמאל כה מאוכזב ממנהיגיו (גנץ ואשכנזי וכמובן פרץ ואורלי לוי) שבגדו וערקו לחסות הנאשם בשוחד, עד שיאושם גבר על צערם והפכו אותם מיליטנטים, תוקפנים, חסרי אחריות ובעיקר לשוליים זניחים שהיחס הכללי כלפיהם הוא של זלזול או התעלמות.

.

אין זה מקרה שלא מוצבת בהפגנה במה עם מיקרופון ואין נואמים רישמיים. כי מי ששומע את הכריזה המפוזרת הנישאת ברוח הירושלמית, נותר תמה מעומק הטימטום המצטבר ומדלות הטיעונים המושמעים שם.

הדרישה המרכזית שנשמעת היא להעיף את כל הפוליטיקאים, לגרש את כל חברי הכנסת ולתת להם, לאנרכיסטים, לנהל את העניינים. ההיסטוריה העולמית זרועה טימטום, מחלוקות שהובילו עמים לאבדון וסתם פסיכים שעלו על עגלת מאבק חשוב וצודק והרסו אותו מבפנים.

.

הימין נוקט טקטיקה מתוחכמת ונותן להם להתחרבש עם עצמם תוך הימנעות מהפגנות נגד אמיתיות. חוץ מאיזה טמבל פה ושם, אפילו הפסיקו לבוא להרביץ להם.

.

מחאת הקוטג׳ והאוהלים אמנם הכניסה כמה כלומניקים לכנסת ושם התגלה הבלוף שלהם מהר מאוד. היום נשאר מהם שריד בודד, חלש, עלוב ואומלל שהצליח לסדר לעצמו ג׳וב של שר בממשלת הנפחא המקרטעת והכושלת. השפעתו פחות מאפסית. כלומניק.

.

הקורונה עירערה רבים. אי הוודאות קשה בעיקר לחלשים מנטלית. חלקם מנווטים את הפחד הנורא מפני הלא נודע המקנן בהם, אל הוודאות המזוייפת שהם יצרו לעצמם: גם לפחדנים, יש בשביל מה לחיות – גם בשבוע הבא נעשה הפגנה. במקום לחיות – נקטר, נשנא, נתווכח. ניתן את הנשמה לרישעות ונתעב כל מי שמתעלם מאתנו.

.

אחרי הכל, מהי הזברה? שחורה עם פסים לבנים, או לבנה עם פסים

שחורים?

.

רמי יצהר

Rami Yitzhar
עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן