מבזקים

גנץ מאיים על נתניהו: תקציב או בחירות

בני גנץ הבין שככה זה לא יכול להימשך. היום הוא הציב בפני נתניהו אוליטימטום: תאפשר לשר האוצר ישראל כץ להכין סוף סוף תקציב למדינה לשנת 2021 וחדל לנהל את המדינה רק בהתאם לאינטרסים הצרים שלך. אם לא תעשה זאת: נלך לבחירות.

 

המכתב של גנץ לנתניהו מגיע למחרת פרסום הסקר שהראה כי רוב מוחלט של הציבור רוצה בחירות עכשיו, כלומר רוצה ומוכן לסלק את נתניהו. על הדרך גם ייפגע גנץ אבל הוא מוכן לקחת את הסיכון ובעצם אין לו בררה.

 

בהודעה לתקשורת משר דוברו של גנץ כך:

 

גנץ לנתניהו: "שיטת הקופסאות פוגעת אנושות בכלכלת המדינה*; מצב החירום לא מותיר ברירה – דרוש ממשרד האוצר להתחיל מיד בהכנת תקציב 2021.

.

במכתב חריף ששיגר בשעה האחרונה שר הביטחון בני גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו הוא דורש בצורה חד משמעית לקדם את תקציב המדינה, לאשר את תקנון הממשלה, לקיים את האחדות שהובטחה לאזרחי ישראל ולהציב את טובת אזרחי המדינה בראש ולא שום שיקול אחר.

.

להלן עיקרי המכתב:
1. שיטת הקופסאות ללא תקציב היא פגיעה אנושה בכלכלת המדינה.
כלכלת המדינה במצב חירום ואזרחי ישראל זקוקים לודאות כדי להתמודד בעת המשבר.
2. כל סיכול של אישור התקציב משמעותו אחת: העדפת שיקולים אישיים על טובת אזרחי ישראל.
3. דורש ממך להנחות את משרד האוצר להכין הצעה לתוכנית כלכלית ולתקציב מדינה שתובא לאישור הממשלה והכנסת לא יאוחר מחודש דצמבר.
4. מרחק רב מפריד בינינו לבין הבטחת האחדות עליה חתמנו. ההתנהלות הממשלתית לא מאפשרת קיומו של ממשל תקין, דמוקרטי או ראוי לאזרחי ישראל.
5. קורא לך לאשר את תקנון הממשלה לאלתר, להנחות על קיום ישיבות ממשלה סדורות ולהתחיל בהסדרת המינויים השונים בשירות הציבורי המעוכבים זמן רב ללא הצדקה ויוצרים פגיעה בתפקודן של המערכות ההכרחיות לטיפול במשבר הקורונה.

*

 

רמי יצהר

Rami Yitzhar

עניין מרכזי MerkaziTV

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן