מבזקים

בנט: נתניהו שקרן ולכן העם איבד אמון בהנהגתו

9C47E188-EB1E-4199-B377-C47C110084EC

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתיחת המושב השני של הכנסת ה-23:

*

"צעדי הסגר שאנחנו נוקטים נגד הגל השני של הקורונה מצילים חיים. הנתונים בימים האחרונים מצביעים על מגמת ירידה ברורה בתחלואה. תוך שבועיים, שיעור החולים המאומתים מכלל הנבדקים ירד מ-15% – לכ- 7%. זה מעודד, זה נותן תקווה, אבל מוקדם מדי לברך על המוגמר. אנחנו עדיין צריכים לבדוק את הנתונים של השבוע הזה, השבוע אחר החגים, אבל אין ספק שאנחנו בדרך הנכונה. דרך של אחריות וזהירות; דרך של הקפדה על לבישת מסכות ושמירת מרחק; דרך שנמשיך בה.

חברי הכנסת, אתם יודעים שלא היה קל להעביר את ההחלטה על הסגר. היו כאלה שחשבו שלא צריך סגר, שאפשר להמשיך אפילו עם אלפי נדבקים ביום בלי סגר. אני האמנתי שאם לא נטיל סגר תהיה עלייה גורפת גאומטרית בתחלואה. וזה בדיוק מה שהתחיל לקרות.

היום רוב הציבור רואה שההחלטה שהובלתי, יחד עם חברים, להטיל סגר, ההחלטה הזאת הייתה נכונה. בלעדיה היינו צועדים ישר לתוך התהום. חרף הביקורת, חרף התקשורת המגויסת ומגייסת, חרף הלחצים מתוך הממשלה ומחוץ לממשלה – אני עומד על כך שנשמור על הבריאות של אזרחי ישראל, ושנפתח את המשק רק בצורה בטוחה, זהירה והדרגתית. נפתח עסקים קטנים שאינם מקבלים קהל, נפתח את מסגרות של החינוך לגיל הרך, ונפתח בהדרגה גם תחומים נוספים ונעשה זאת על פי נתוני התחלואה. אם ננהג בחופזה, אם ניכנע לכל לחץ של כל מגזר, מהר מאוד נגיע לסגר נוסף.

אני קורא לכל מנהיגי הציבור, משמאל ומימין, לפעול יחד בערבות הדדית. נוריד את מפלס ההתלהמות ואת מפלס האלימות, שאינה מקובלת בשום מצב, ויחד נוריד את מפלס התחלואה ואת מפלס התמותה.

.

אני קורא לראשי הערים האדומות: אני רוצה יחד איתכם להחזיר את הערים שלכם למעמד של ערים ירוקות. ולכן חשוב, מאוד חשוב, שתאכפו את ההנחיות בקרב התושבים שלכם. כולם חשובים לי – יהודים, ערבים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים, צ'רקסים – כולם.

ואני מבקש לומר מילה לראשי הציבור החרדי: עולם התורה יקר ללבי, אתם יודעים את זה. אני לא עושה הצגה שב-20 השנים האחרונות אני קורא את פרשת השבוע עם בני, כל שבת, ואמרתי שעד גיל 13 אני למדתי אותו ואחר כך זה התהפך. עולם התורה יקר לליבי, אבל בהזדמנות זו אני גם מבקש לאחל בריאות איתנה לרב קניבסקי. ואני מבקש להדגיש, דווקא מהסיבה הזאת – התורה שלנו היא תורת חיים – היא מקדשת את החיים. ולכן, אמרו לקהילות שלכם – שמרו על הכללים, שמרו על החיים.

.

חברי הכנסת, בעוד שאצלנו התחלואה במגמת ירידה, באירופה התחלואה במגמת עלייה. ארגון הבריאות העולמי ציין ביום חמישי שעבר, ששיעור התחלואה היומי בעולם הגיע לשיא של כל הזמנים. כלומר לשיא מתחילת המגפה. במדינות רבות הגל השני מכה הרבה יותר עוצמתי מהגל הראשון. גם אצלנו. אבל נקטנו פעולה ולכן סביר מאוד שכשאנחנו נצא מהסגר, הרבה מדינות ייכנסו לסגר. אגב, זה בדיוק מה שקרה בגל הראשון, היינו בין הראשונים לסגור את הגבולות והטלנו סגר, ואחרים הלכו בעקבותינו. זה הצליח מאוד, כי היינו מאוחדים – גם בממשלה וגם בציבור.

.

כדי לצאת מהסגר חיפשנו, כמו שכל המדינות מחפשות, את האיזון הנכון בין הבריאות והכלכלה. היו הרבה שקראו לפתיחה מוקדמת של הסגר – ללא כל הגבלות, ללא שום סייגים.

במבט לאחור אני יכול להגיד שפתחנו את אולמות האירועים ואת כלל מערכת החינוך מוקדם מדי. אבל מהר מאוד הבנו שצריך להשאיר חלק מהמגבלות. .

את ההמשך אתם מכירים. בניגוד לגל הראשון שבו היינו מאוחדים, לצערי הפעם לא היה לנו רוב בכנסת להמשיך מדיניות אחראית.

אני אומר ביושר, ללא כחל וסרק – הפופוליזם ניצח, ואזרחי ישראל הפסידו. אנחנו הפקנו את הלקחים מהיציאה מהסגר הראשון, ואני מקווה שגם אחרים בבית הזה הפיקו אותם.

.

אם ננהג כעת נכון, מצבנו ביציאה מהסגר השני יהיה טוב יותר ממדינות רבות בעולם. הסגר איננו עונש, הוא הצלת חיים. הוא שומר על הבריאות – ובלי בריאות אין כלכלה. ועם זאת אני יודע שהסגר הוא לא דבר קל. הוא מקשה על האזרחים, על העסקים, על ההורים, על הילדים, על הקשישים.

אנחנו אתכם כל הזמן, אזרחי ישראל, ואנחנו נמשיך לעזור לכם עם עוד תכניות, עוד מענקים, עוד הלוואות. אני קשוב לסיפורים קורעי-הלב של מבוגרים ושל צעירים שנדבקו בנגיף, ושל כ-2,000 משפחות שאיבדו את יקיריהן. אני שמעתי את הסיפור המזעזע של משפחת שמאקה ממושב אחיסמך.

.

אב המשפחה, אליהו ושני בניו, רחמים ואבי, נפטרו מקורונה בתוך שלושה שבועות. אב, ושני בניו. אם המשפחה, שרונה, אלמנתו של אבי, סיפרה: "חשבנו שזו רק שפעת קלה. לא האמנו שזה יגיע לכך. זה תפס אותם לגמרי בריאים. שמרו על היקרים שלכם, אל תבקרו אותם. זו מחלה נוראית". אני מבקש מכם אזרחי ישראל, תקשיבו לשרונה. שמרו על היקרים שלכם, שמרו על הכללים, ונשמרתם על נפשותיכם מאוד.

.

אדוני היושב-ראש, חברי הכנסת, תכנית הפעולה שלנו במאבק בקורונה מורכבת משלושה שלבים: השלב הראשון – סגר, השלב השני – שגרת קורונה מקלה והשלב השלישי – חיסונים.

.

בשלב הראשון, שלב הסגר נשיג רמת תחלואה נמוכה שמאפשרת יכולת קיטוע. פיקוד העורף בנה יכולת קיטוע כזאת, אבל היא טובה למספרים נמוכים, לא למספרים גדולים. אנחנו גם בשלב הראשון נפתח את הכלכלה בצורה אחראית במתווה שנחליט עליו מחר בקבינט הקורונה.

שנית, בשלב שגרת הקורונה תהיינה עדיין הגבלות, אבל נוכל להסיר חלק ניכר מהן באמצעות בדיקות מהירות שאנחנו מפתחים. אני רוצה להדגיש בפניכם, אנחנו בין המובילים בעולם בפיתוח וביישום של בדיקות בזק, שנותנות תוצאות תוך דקות. אנחנו עובדים גם על פיתוח בדיקות שייתנו תוצאות תוך פחות מדקות, תוך שניות. זו כמובן מהפכה, אם זה יקרה זה ישנה את הכל. ואנחנו משקיעים בזה – אני, שר הבריאות, סגן שר הבריאות וכל המערכת – משקיעים בזה השקעה עצומה. התחלנו להפעיל את זה כבר בבתי האבות ובבתי החולים. כמובן שפיתוח כזה יעזור לנו לשמור על הקשישים, יאפשר לימודים, יפתח את עולם התעופה, התיירות, התרבות ולקיים עוד הרבה תחומים אחרים.

שלישית, השלב האחרון זה שלב החיסונים. אנחנו מפתחים חיסון משלנו במכון הביולוגי, אבל זה ייקח זמן. ולכן אנחנו גם נערכים לקבל חיסונים ממדינות אחרות, שצפויות לפתח חיסונים בחודשים הקרובים. זה שלוש-ארבע חברות מובילות בעולם שהגיעו כבר לשלב השלישי די בהצלחה אני חייב להגיד. יש תור ארוך מאוד לקבל את החיסונים הללו, התור נקבע בעיקר לפי גודל האוכלוסייה. כיוון שאנחנו מדינה קטנה, אנחנו לא בדיוק בקדמת התור. אני מפעיל את כל הקשרים שלי שטיפחתי לאורך השנים, עם מנהיגים בעולם כדי להביא לכם אזרחי ישראל את החיסונים הללו מוקדם ככל הניתן. אני חושב שיהיו לנו חדשות טובות, מהר יותר ממה שרבים חושבים.

.

אני חייב להגיד לכם שאם היינו מדברים לפני כמה חודשים, ודיברנו, אני לא הייתי יכול להגיד לכם באותה אופטימיות שיהיה חיסון. כי בלי חיסון הקורונה תישאר איתנו במתכונתה הנוכחית שנים ארוכות. אבל היום אני הרבה יותר אופטימי, אני חושב שהחיסונים מצילי החיים ומונעי המחלה הם בהישג יד, חשוב שהם יגיעו אלינו מוקדם ככל האפשר, ואני וחבריי פועלים בזה.

.

אני מאמין שנצליח במאבק הקורונה, כפי שהצלחנו בעשור האחרון בכל כך הרבה תחומים: היה לי כבוד להוביל את הממשלות של ישראל. בנינו כלכלה חופשית, העצמנו את צה"ל, הבאנו לפריחה ביחסי החוץ, בלמנו את המסתננים, הפכנו את ישראל למעצמת גז, טכנולוגיה וסייבר, סללנו כבישים, פרשנו מסילות, בלמנו את איראן, והבאנו הסכמי שלום היסטוריים עם איחוד האמירויות ועם בחרין. שלום תמורת שלום, כלכלה תמורת כלכלה.

.

עם כל הקשיים, והם ממש לא פשוטים, הכלכלה שלנו מתאוששת טוב יותר מרוב כלכלות אירופה. הנה נתון אחד שאני בטוח שלא שמעתם עליו – תקבולי המסים שלנו בחודשים אוגוסט-ספטמבר של השנה, בשיא הקורונה, הם גבוהים יותר מאשר בחודשים המקבילים אשתקד. זה הישג אדיר וזו תוצאה ישירה של ההתעקשות שלנו, של המדיניות שלנו, על שיעורי מס נמוכים, שנותנים לנו תקבולי מס גדולים יותר. וזה נותן לנו את המשאבים להמשיך לעזור לכם, אזרחי ישראל.

.

איש אינו אומר שאין קושי עצום בכלכלה, אבל אנחנו מטפלים בזה והסיבה שאנחנו יכולים לטפל בזה זה משום שבנינו כלכלה איתנה ואנחנו מטפלים ברשת הביטחון ובצרכים האחרים בצורה שפועלת לפי המדדים הבינלאומיים.

.

היה פה עוד אירוע מהפכני חיובי, שכמעט עבר בשתיקה, בדממה. 'שברון', אחת מחברות האנרגיה הגדולות ביותר בעולם, אומרים שהיא הכי גדולה היום, נכנסה לישראל והיא תעזור לנו להוציא את הגז הטבעי מהמים. גם זה יעזור להכניס עשרות מיליארדים לקופת המדינה: לעסקים, לבריאות, לרווחה, לחינוך.

.

אני לא יודע אם אתם יודעים את זה, 72 שנים אנחנו מחכים שחברת אנרגיה עולמית תיכנס לישראל – והיום הזה הגיע. ואחת הסיבות העיקריות שבגללן 'שברון' באה אלינו, היא הדבר השלישי העצום שקרה בימים אלה למדינת ישראל ולכלכלת ישראל – הסכמי השלום ההיסטוריים עם איחוד האמירויות ועם בחרין.

ראינו כולנו היום את אוניית הסחר הראשונה שהגיעה מדובאי, היא נכנסה לנמל חיפה. אני זוכר שהספינה הערבית שנכנסה לנמל חיפה הייתה "אבראהים אל-אוול", אתם לא זוכרים את זה, הצעירים שבכם. אבל זו הייתה אניית מלחמה שתפסנו ממצרים. והנה היום באה ספינת מכולות מדובאי עם סחורה, סחורה שאגב מאוד זולה ומאוד תועיל לאזרחי ישראל. זה התחלה של דבר אדיר, של סחורות, של השקעות, כמובן של תיירות, כי פתחנו גם את המרחב האווירי סעודיה, ירדן פתוחים לגמרי למטוסים ישראלים – מטוסים אל ישראל, מישראל. כל הפיתוח הזה, גם הוא יכניס מיליארדים לכלכלת המדינה.

.

רבים באופוזיציה, כמה מידידיי כאן, אמרו לנו במשך שנים: תעלו מסים, אל תוציאו את הגז מהמים, ותנו לפלסטינים חצי מירושלים כי אחרת פשוט לא תשיגו שלום עם שום מדינה ערבית. הסבירו לנו ברוב חשיבות ובאינספור כתבות ופרשנויות שנכשלתם בכלכלה, נכשלתם באנרגיה, נכשלתם בשלום. אז יש לי חדשות: כשאבק התעמולה האינסופית ישקע – כפי שזה קורה כל פעם אחרי ויכוח כזה על הגדר, על הגז, הכל – יתברר שדווקא בזמנים הקשים הללו קיבלנו את ההחלטות הנכונות הן בכלכלה, הן באנרגיה הן בשלום והן בקורונה.

אני מתכוון להמשיך בדרך אחראית וזהירה זו, אני מקווה בהסכמה רחבה, רחבה יותר ממה שהייתה כאן בשבועות ובחודשים האחרונים. דרך של אחריות ודרך של תוצאות, כדי להביא אותנו לפסגות חדשות. פסגות גם בכלכלה, גם במדיניות וגם במדינאות וגם בציונות.

.

בממשלה אישרנו הבוקר שני דברים חשובים ביותר: את המשך העלאתם של אלפיים בני הקהילה האתיופית, במסגרת השבת כולם ארצה. אני חייב להגיד שהעלייה לא נפסקה לרגע, לא רק מאתיופיה גם מארצות הרווחה. היא לא נפסקה כי הם מאמינים במדינת ישראל, הם מבינים שנתגבר על הקורונה. הם באים הנה מתוך אמונה לא רק שזו מולדתם, אלא שזה גם עתידם. ואנחנו לא מפסיקים, לא קוטעים את העלייה לרגע. זה אומר הרבה על הערכים הציוניים שלנו וגם על הערכים האנושיים. כי חלק מהעולים הללו, למשל אלו שבאתיופיה, נמצאים בסכנה. ואנחנו מחוייבים לעלות אותם.

הדבר השני שהבאנו היום לממשלה והיא אישרה אותו, זה הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות. ביום חמישי אביא את ההסכם הזה לאישור הכנסת. זה שלום אמיתי. שלום מתוך עוצמה, שלום בין העמים.

חברי הכנסת, לא מזמן, ביום הכיפורים, קראנו את סיפורו של יונה הנביא, שנקלע לסערה עצומה בלב ים. הוא אפילו היה שלושה ימים בבידוד, במעי הדג. אבל למרות הכל הוא ביצע את שליחותו. זהו מסר גם עבורנו: ברגעי הסערה נמשיך בשליחותנו. אני בטוח שגם את סערת הקורונה נעבור בהצלחה. אם נשמור על אחדות בתוכנו, לא רק שנתגבר על הסערה, בעזרת ה' נצא ממנה מחוזקים אף יותר".

 

.

עיקרי דבריו של יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן במליאת הכנסת:

*
כשאנחנו מדברים על משבר הקורונה אנחנו מדברים על משבר כפול- משבר בניהול מאבק נגיף הקורונה ומשבר באמון הציבור שהפסיק להאמין בממשלה ובקבינט הקורונה.
אני אצטט את נשיא המדינה, איש ממלכתי, נולד בליכוד, ביתרי מלידה: תמנו סוף סוף מפכ"ל למשטרה, תביאו תקציב.
איך אפשר לנהל את מאבק הקורונה כשאין תקציב. אין מדינה אחת בעולם שאין לה תקציב מאושר ל-2020, ומעטות המדינות ברשימת מדינות OECD שאין להם תקציב ל-2021.
בכירי האוצר הביעו אי אמון בממשלה הזו. רק עכשיו התפטרה מנכ"לית האוצר קרן טרנר, מינוי של הממשלה הזו, שמצטרפת לבכירי אוצר נוספים שהתפטרו.
כמה תוכניות כבר שמענו, הביאו כבר 8 תוכניות שונות, תכנית אחת עוד לא הסתיימה וכבר הביאו תוכנית נוספת, ולצד זה 21 הופעות של ראש הממשלה בטלוויזיה.
אין הגיון, תיירים יכולים להציף את יוון, קפריסין ובולגריה אבל מלונות בישראל- אסור.
רודוס תחת כיבוש ישראלי, כולם מדברים שם בעברית.
לקנות אוכל בסופר מותר, אבל להגיע לקחת TAKEAWAY ממסעדות ובתי קפה – אסור.
מקוואות פתוחים, חוף ים סגור – אף אחד לא יאמין בממשלה כזו.
איך אפשר לתפקד כשהממשלה הזו בכלל לא מתכנסת, ועדת שרים לחקיקה לא התכסה חודשים רבים.
אם להסתכל בשלושת האתרים, ביטוח לאומי, לשכה מרכזית לסטטיסטיקה ולשכת התעסוקה- עד היום אין מסד נתונים אחיד ובמקביל אין מידע אודות פריסת בדיקות הקורונה לפי מגזרים.
אדוני השר מדיניות הממשלה היא כישלון, אין לכם שום סיכוי להצליח במאבק הקורונה ובשיקום הכלכלי.

.

עניין מרכזי MerkaziTV

https://www.youtube.com/channel/UC6U28cOAxZQSBHb2uMIgbeA

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן