מבזקים

קיאקים ונדידת ציפורים – האם חופשה בצפון עדיין רלבנטית השנה?

השנה יוצאת הדופן שעברה (ועדיין עוברת) על אזרחי ישראל והעולם כולו בעקבות מגפת הקורונה הביאה לאחת מעונות החגים העגומות והבלתי שגרתיות ביותר שידענו – רובנו מבלים את עונת חגי תשרי הנוכחית בסגר בבית, חולמים על חופשה בחו"ל ומייחלים לצאת לפחות לחופשה בארץ, ברגע שיוסר הסגר. בהנחה כי הסגר אכן מוסר מיד עם סיום החגים או לא יותר מדי זמן לאחר מכן – האם חופשה בצפון החלומי של ישראל היא עדיין אופציה רלבנטית השנה?

 

קיאקים בירדן, צפייה בציפורים נודדות ופריחת הסתיו – חופשה בצפון השנה

 

העובדה כי החורף הישראלי בדרך כלל מתעכב לבוא (ובמיוחד בשנים האחרונות) משחקת לטובתנו בכל הנוגע להצלת החופשה השנתית שלנו ברגע שהדבר יתאפשר מבחינת הסגר ומגפת הקורונה. בישראל ניתן לצפות גם עמוק לתוך אוקטובר ואפילו בנובמבר לימים שמשיים וחמימים רבים, אשר יספקו הזדמנות מושלמת לצאת לחופשה בצפון.

החום השורר בארץ עד לשלבים המאוחרים של נובמבר נותן לנו גם את ההזדמנות ליהנות ממקורות המים המרעננים והמושלמים כל כך של הצפון, בפעילויות האהובות כל כך של רפטינג, קיאקים ואבובים על הנהר. השכרת קיאקים בצפון בכפר בלום וצפויה לפעול במלוא הכוח מיד עם שחרורו של הסגר, ומזג האוויר מושלם לכך עכשיו – לא חם מדי, אך מספיק שמשי וחם כדי ליהנות ממי הירדם המרעננים ומהחוויה של הקיאקים, סירות הרפטינג או האבובים.

בנוסף  לחוויית קייקים ואבובים במקורות המים של הצפון, הסתיו מספק גם הצצה מרהיבה ביופייה לאחת מתופעות הטבע המרשימות ביותר שקורות במחוזותינו – נדידת הציפורים מאירופה לאפריקה. עכשיו זו בדיוק העונה בה עוברות מיליוני ציפורים בשמי ישראל בדרך לאפריקה, ועוצרות בדרך לחנייה בנקודות מפתח שונות דוגמת עמק החולה. גם נדידת הסתיו צפויה להימשך עוד כמה שבועות טובים, ולכן מהווה מוקד משיכה ואטרקציה לחופשה השנתית שלנו בצפון אשר תוכל לצאת לפועל (בתקווה…) בקרוב, עם סיומו של הסגר הנוכחי.

 

תופעת טבע סתווית מרשימה נוספת היא פריחת מבשרי הסתיו למיניהם – פריחה של צמחים כמו חצב, סתוונית וחלמונית, אשר פורחים תמיד בסתיו ומבשרים על בוא החורף המתקרב. זוהי בדיוק התקופה לסיורי פריחת מבשרי סתיו למיניהם, המחכים לנו באזורים שונים בצפון, בגליל העליון וברמת הגולן, ויהיו רלבנטיים גם כשהסגר יסתיים (לאחר מכן, מתחלפים פרחים אלו בפריחת חורף מרהיבה לא פחות, כך שתמיד יש מה לראות בצפון במובן זה..).

 

אז האם חופשה בצפון עדיין רלבנטית עבורנו? בשנה בה התבטלו מרבית התכניות שעשינו, בטח אלו הקשורות לטיולים, חופשות וטיסות לחו"ל, וכולנו מבלים את החגים בבית במקום עם חברים, משפחה מורחבת או בחיק הטבע, נראה כי חופשה בצפון עדיין תתאפשר, ברגע שיוסר הסגר. למרבה המזל, לצפון הישראלי יש הרבה מאוד מה להציע, גם בעונת הסתיו.

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן