מבזקים

אזהרה: אתרי התיירות העולמיים שישראלים מרבים להשתמש בשירותיהם נפרצו

פריצת אבטחה של חברת תוכנה ספרדית אפשרה להאקרים לגנוב מידע אישי וכלכלי של מיליוני לקוחות מחברות התיירות והמלונות הגדולות בעולם.

.

חברת התוכנה הספרדית, Prestige Software, נפרצה על ידי האקרים ומיליוני רשומות אישי של לקוחות, פרטי חשבונות בנק וכרטיסי אשראי הודלפו לאינטרנט.

.

חברת התוכנה הספרדית פיתחה את הפלטפורמה לחברות תיירות ומלונות רבות ברחבי הגלובוס, ביניהן הענקיות Booking.com, Expedia, Agoda, Amadeus, Hotels.com, Hotelbeds, Omnibees, Sabre.

הפלטפורמה שפיתחה החברה, מכונה Cloud Hospitality, משמשת את החברות התיירות והמלונות ובתי מלונות רבים בעולם, ומאפשרת הזמנה מקוונת של מקומות הלינה.

.

בפלטפורמה נחשפה פרצת אבטחה, אשר אפשרה להאקרים לחדור לתוכה ללא אישור אבטחה, ואפשרה גניבת מידע רגיש ואישי, הכולל למעלה מ- 10 מיליון רשומות על לקוחות (למעלה מ- 24 GB של מידע) החברות השונות מ- 2013 ועד היום.

.

המידע האישי שלנו, כרטיסי האשראי והרגלי תרבות הפנאי שלנו מאוחסנים באתרי התיירות והמלונות, אשר הפכו את הזמנות החופשה לנוחים ומהירים מחד, ומאידך ליעד ראשון במעלה להאקרים. רק לפני כחצי שנה נפרצה רשת בתי המלון מריוט ולמעלה מ- 5 מיליון רשומות של אורחים נגנבו, וב- 2018 דווחו פריצות לרשתות בתי מלון וגניבת של למעלה מ- 380 מיליון רשומות של אורחים.

.

ככל הנראה ההאקרים ינסו להשתמש במידע שנגנב ולנצלו לביצוע רכישות והזמנות ברשת. לאלו אשר עשו שימוש באתרים אלו (כגון בוקינג או הוטלס) מומלץ לשים לב לקבלת אימיילים חשודים ולניסיונות תקיפת פישינג (דיוג).

.

בהזמנה הבאה של בית מלון או חדרי אירוח מומלץ לשלם בשירותי סליקה מקוונים (כדוגמת Pay-pal) מבלי לחשוף את כרטיס האשראי שלכם, ולעשות שימוש באימות כפול לחשבון המייל ולחיובי כרטיסי האשראי, כך שתופעל התרעה במידה ומישהו ינסה לעשות שימוש במידע שלכם.

.

עניין מרכזי, MerkaziTV

בשורה מ״עניין מרכזי״: הורידו חינם את האפליקציה שלנו בגוגל פליי לאנדרואיד ‏https://play.google.com/store/apps/details?id=com.centralnilinterest

 

https://www.youtube.com/channel/UC6U28cOAxZQSBHb2uMIgbeA

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן