מבזקים

יש מקום לאופטימיות: החיסון מתקרב, ההקלות מתרחבות

נכון להיום מצבנו לגמרי לא רע, בעיקר השוואתית לעולם. מספר הנדבקים היומי נשאר פחות מאלף, מספר החולים הקשים כ-300 והמונשמים כשליש מזה. הבעיה העיקרית היא עכשיו המגזר הערבי, שם קיים קושי גדול לכפות מניעת התקהלויות. בכל מקום שאין התקהלויות מקדם ההדבקה נותר על 1 או פחות מכך, כולל במגזר החרדי. מסתבר שלקח למנהיגי הקהילה למצוא דרכים להתגבר על המגבלות שכופה הנגיף ועכשיו הם המוכחישים שאפשר גם ללמוד וגם לעשות זאת מבלי להידבק.

 

המסחר מקבל תנופה מהיום לאחר שנכנסת לתוקף ההקלה המאפשרת כניסת עד עשרה קלוחות בו זמנית לתוככי החנויות, מה שיקטין את זמן ההמתנה הצפופה מחוץ לחנויות, יאפשר הגדלת מחזורים וקיצור משך הזמן שהקהל צריך להקדיש לבצע קנייה. בימי גשם זה לא נעים לחכות מחוץ לחנות.

 

גם החיסון מקבל תנופה עם תוצאות ניסוי מעודדות ביותר. מאוד יתכן שהמדענים קרובים לנצח את הנגיף ועכשיו צריך רק סבלנות עד שייצור ויופץ במיליארדי בקבוקונים. ישראל, מכל מקום עושה מאמץ לחתום על חוזים עם פייזרף מודרנה וכל מי שיכול לייצר חיסונים נוספים. נתניהו דיבר אפילו עם פוטין ואפשר שהספוטניק 5 הרוסי, שיש לו לא מעט חסידים מקומיים, יגיע אף הוא. הרוסים מכל מקום חתמו על הסכם ייצור המוני עם חברה קוריאנית. הבעיה העיקרית של החיסון הרוסי היא שטרם נבדק בפרמטרים המקובלים במערב ואין לו אישור של מינהל התרופות האמריקני, המהווה את האורים ותומים של התחום בעולם.

 

אצלנו אופטימיות גם באילת, בים המלח ובקרוב גם במקומות נוספים העיר הדרומית נפתחה, בתי המלון שוקקים ועכשיו הותר גם לפתוח מסעדות ואטרקציות בעיר. התקווה הגדולה היא שהציבור הישראלי יגלה אחריות אחריות אחריות ואז אולי נוכח להימנע מסגר בשבוע החנוכה.

 

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן