מבזקים

מג״ד גולני: אין סיבה שללוחמים לא תהיה פינת קפה

מפקד גדוד גולני בצה״ל פירסם אגרת פומבית ובה גרסתו לאירועים האחרונים בגדוד הלוחם שנחשב הבגיר הצבא.

 

וכך כתב:
הגדוד נמצא היום בגזרת עזה ותופס אחריות בחלק הדרומי (כיסופים). הפלוגות והלוחמים עושים עבודה מאוד טובה ומצליחים מבצעית לעשות דברים יפים ומבצעים פעולות מול חמאס שהרבה זמן לא עשו כאן. במקצועיות והרבה פעמים עם המון אומץ לב אל מול האויב.
.
שתי פלוגות של הגדוד זכו לאחרונה במקום הראשון בתחרות חטיבתית וצה"לית כפלוגות החזקות ביותר בתחומן.
.
הגדוד קיבל גם הצטיינות בפיקוד הצפון על כמות ואיכות של כמה מבצעים שפלוגות ביצעו.
לשמחתי הספקנו גם לפגוע במספר לא מבוטל של מחבלים בשנה וחצי האחרונות,
*החברה' עושים עבודה נהדרת.*
.
בעניין השני, ראיתי שזה מעניין המון אנשים אז חשבתי שללוחמים בעבר ובהווה מגיע לפחות לדעת על מה מדובר ועל מה 'האירוע' – מי שמעניין אותו כמובן.
▪️הכל התחיל מכך שבגדוד היום אסור ללכת עם כיסויים/רצועות מעור ובטח לא כאלו בצבע לבן (מסיבה מבצעית ומבחינת נראות של לוחם). באחת האזכרות לפני שנה וחצי שאלה אותי אמו של לוחם מסייעת 13 ,שנפל ב – 2014 *"תגיד , ממתי ולמה החיילים שלכם נראים ככה? כמו צעצועים?"* התביישתי.
▪️הדגל שנשרף הוא דגל שלא היה עליו דבר למעט כמה מילים ומשפטים דוחים שמתאימים לבית סוהר לא לגולני. למי שתהה, *כלל דגלי פלוגה ב' נמצאים בפלוגה*, עם השמות והמסורת של הרבה לוחמים תותחים שעברו בפלוגה הזו – וזה כבוד אמיתי, לא בכאילו.
▪️בתוך כל "השפצורים" מצאתי גם סמים – אין עשן בלי אש. זו תופעה שאסור שתהיה בצבא, נקודה. אנחנו לא מביאים אנשים סטלנים לשדה הקרב וגם לא לגדר של עזה. לא צריך להסביר למה.
▪️אני חושב שיש ערך גדול למורשת ומסורת של פלוגה ותיקה – לדוגמא בשנת 1982 כאשר לוחמי פלוגה ב' בפיקודו של דני עטר היו במשבר, הוא התחיל לשיר להם שירי רובאים וככה הם המשיכו להילחם ולפתוח את הציר לביירות. בין מסורת כזו לבין התעללות בצעירים ונורמות עברייניות כמו שאני פוגש לפעמים – יש פער גדול מידי.
▪️המורשת והמסורת שלנו מורכבת מלוחמים מעולים, קרבות מופת, מחללים ומעשי גבורה שהתרחשו תחת הדגל של גדוד גדעון 13 מאז 1948 ועד לימים אלו. כל ניסיון להפוך את המסורת למשהו אחר פשוט מבזה ומשפיל את ההיסטוריה ואת אלו שעשו אותה.
.
באופן אישי, כמג"ד 13 היום וכאבא לילדים במדינת ישראל 2021-
▪️אני לא רואה שום סיבה ש'לצעיר' לא תהיה טלוויזייה (יש לו נטפליקס בכף היד…), ואני לא חושב שהוא צריך לראות בה כל יום – שיתאמן, יעבוד, ישפצר. אבל גם שתהיה טלוויזיה.
▪️אני לא רואה סיבה שלא תהיה ללוחם פינה להכין קפה או תה בלילות קרים, בעוד שלמפל"ג יש מועדון שלא מבייש בית מלון. זו דוגמה אישית? זו דאגה לפלוגה? זה המצב שהיה קיים עד אתמול.
▪️אני לא רואה סיבה ש'יצליפו' ללוחם בגב במקלחות (חלק מהלוחמים אשכרה לא הולכים להתקלח בגלל זה!)
▪️אני לא רואה סיבה שיעירו לוחם ב 02:00 בלילה רק כדי להעביר כסא ממועדון אחד לפינת עישון אחרת כדי שאיזה מישהו עם ביצים קטנות ירגיש גבר,
▪️אני לא רואה שום סיבה שללוחם גולני יהיו תנאים של עבד כאשר הוא *הדבר הכי יקר בצבא הזה* – רק בגלל שאדם אחד , (שביננו לא סיים אפילו הכשרה בבא"ח), החליט.
.
▪️אני בן 35 , וגם רובכם בערך בגיל הזה, יש לי 3 בנות ובן – ואני לא הייתי מוכן שיטרידו את הבת שלי מינית, ולא הייתי מוכן גם שיצליפו בבן שלי במקלחות – *אתם מוכנים שיעשו את זה לילדים שלכם??*
אני כמפקד לעולם לא אעלים עין ולא אתן לזה יד. תבינו, העור והסמים הם רק סממנים חיצוניים.
.
*המפקדים, ובהם אני, עושים כל שביכולתנו כדי לעשות שני דברים סך הכל:*
1. לנצח במלחמה
2. להחזיר כמה שיותר מהלוחמים הביתה *בשלום*.
.
ביום שתיפתח מלחמה וביום שאחריה נצטרך להסתכל לעצמנו בעיניים ולהגיד שעשינו הכל , לא חצי – הכל!
.
גולני 13 זה גדוד מפואר ואין שום סיבה שיכתימו את שמו של הגדוד, אני רק עובר אורח כאן, 16 שנה , עושה את המקסימום שאני יכול, והולך. אבל שמו של הגדוד חשוב לי מאוד ובעיקר כלפי אלו שגדלו בו.

.
הגדוד מורכב ממאות ואלפי לוחמי עבר שנלחמו בכל פינה בארץ הזו, משפחות שכולות שדם בניהן ובנותיהן ספוג עמוק בקרקע והם לנצח יהוו את עמוד השדרה של הגדוד. הגדוד מורכב גם משנים של לוחמים שעשו, ותרמו, והשקיעו, והתאמנו, ושרו שירים, ותמכו בלוחמים צעירים, והיו נחושים, וסחבו משקלים – לא ניתן לזה להיעלם, זו גולני. זה 13 לא פחות מכל שאר הדברים.
.
זו לא תגובה לעיתונות, להם אני לא מרגיש צורך להגיב או להסביר, בשביל זה יש את דובר צה"ל. זה כמה מילים בין גולנצ'יקים, זה הכל.
.
מקווה שהסברתי למי שהתעניין. תודה למי שהגיע עד כאן ובהצלחה לכל אחד בכל נקודה בה הוא נמצא בארץ ובעולם! 🗡️🌳🏺

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן