מבזקים

נסראללה מאיים על ישראל – הוכפלה כמות הטילים המדויקים

בראיון ערב השנה האזרחית החדשה ציין המזכיר הכללי של חיזבאללה, חסאן נסראללה, שבידי ארגונו כמות כפולה של טילים מדויקים יחסית לשנה שעברה. נסראללה ציין שמאמציה של ישראל לעצור ולסכל את תוכניות ההצטיידות של הארגון נכשלו.

.

נסראללה אמר, בראיון שנמשך ארבע שעות, שאיומי ישראל וארצות הברית לא השפיעו על הארגון, וכי פעולותיו החשאיות של הארגון אפשרו לו להכין "סל הפתעות" למערכה הבאה כנגד ישראל. נסראללה סיפר כי הארגון פועל במעגלי שמירת סוד הדוקים, שלא מאפשרים לישראל לאסוף מודיעין על הארגון.

.

להזכיר, כי בשלהי 2019 חשף צה"ל את פרוייקט דיוק הטילים של חיזבאללה ואיראן. פרוייקט זה, שהיה בהובלתו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה של איראן, אפשר לחיזבאללה לשדרג את מערך הרקטות שלו הן בטווח הפעולה שלהם והן ברמת הדיוק.

.

הפרוייקט של חיזבאללה נועד לאפשר לארגון להתמודד בהצלחה רבה יותר מול מערך ההגנה האווירית הישראלית, הכולל את מערכות היירוט "כיפת ברזל", "שרביט קסמים" ו"חץ 3". הטילים המדויקים של חיזבאללה מאפשרים לו יכולת חדירה טובה יותר מול מערכי ההגנה הישראליים ופגיעה מדוייקת יותר בבנק המטרות אותו סימן לעצמו חיזבאללה בישראל.

.

בנק המטרות של חיזבאללה, שפורסם על ידו, כולל בסיסי צבא ישראליים, תעשיות ביטחוניות, מתקני תשתיות לאומיות ועוד.

.

נסראללה הבטיח כי איראן יחד עם חיזבאללה ינקמו על חיסולו של קאסם סולימאני, שחוסל בינואר 2020 על ידי כלי טיס בלתי מאויש אמריקאי בעיראק. "הנקמה תבוא, לא חשוב כמה זמן ייקח לזה לקרות" ציין מזכ"ל חיזבאללה. ברשימת משימות הנקמה שלו, אף נמצא לוחם חיזבאללה שנהרג בתקיפת צה"ל בסוריה לפני מספר שבועות.

.

בהתייחס להחלפת השלטון בארצות הברית וכניסתו של ג'ו ביידן, ציין נסראללה כי איראן לא צפויה לנהל משא ומתן עם ארצות הברית ובנות בריתה או לנהל מולם שיח אודות קונפליקטים במזרח התיכון, אלא לנהל שיחות עם ארצות הברית בנושאי הגרעין בלבד, בהתאם להסכמים שנחתמו עם אובמה, מהם משך טראמפ את ידו.

.

נאומו של נסראללה, מתוזמן לא רק לקראת השנה האזרחית החדשה ויום השנה לחיסולו של סולימאני, אלא גם על רקע חילופי השלטון בארצות הברית, איומיו של טראמפ לפתוח במערכה צבאית נגד איראן טרם סיום שלטונו, ושליחת צוללת חיל הים למפרץ אילת. נאומו של נסראללה נועד לשלוח מסר מאיים לישראל, כי במידה וזו תפעל מול איראן, חיזבאללה יגיב בתגובה, שתהיה כואבת לישראל.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן