מבזקים

המודיעין הסיני מעמיק את פעילותו באפריקה

0F33B4FA-019F-4446-8DF6-50958D38E2CB

לאחר שהחברות הביטחוניות הישראליות כבשו את השליטה על אספקת הנשק למדינות אפריקה, הופכת אפריקה ליעד המרכזי של מגזר הביטחון הסיני, שנעזר ברשת רחבה מאד של סוכנים מקומיים, על מנת לחדור לארגוני הביון והביטחון במדינות ולהסתייע בהם. המאמצים הסינים יחד עם רמת המחירים הנמוכה של מוצריהם, ישפיעו בעתיד הקרוב על מכירת המוצרים הישראליים ביבשת האפריקאית.

,

חברות הביטחון וארגוני המודיעין הסיניים עסוקים בשנים האחרונות בקרבות ובמערכה מתמשכת מול רשויות החוק והאכיפה בארצות הברית ובאירופה. הארגונים הסיניים החלו לאחרונה לאתר לעצמם אפיקים אחרים להעמיק בהם השפעתם ולייצר מהם הכנסה.

חברות סיניות רבות החלו לפעול ביתר שאת באפריקה, ביניהן חברות דוגמת AVIC, Poly Technologies, NORINCO (חברת האמל"ח הגדולה ביותר בסין), China North Industries Corp וחברת Hytera.

חברת Hytera, המייצרת מערכות פיקוד ובקרה, תקשורת מאובטחתופלטפורמות ניטור רבחיישנית, היא בין המובילות את החדירההסינית לאפריקה.

.

החברה, שהלקוח המרכזי שלה הוא המשרד הסיני לביטחון הפנים, מחפשת לפתח עסקים במספר מדינות צפון אפריקה, בקרן אפריקה ובמדינות אפריקה שמדרום לסהרה, בעזרת יועץ מרוקאי אותו הם מעסיקים, עזיז ארוספי.

.

ארוספי הוא בעליו של משרד הייעוץ "ארוספי הרמוני", הממוקם באזור הסחר החופשי ראס אלחימה. ארוספי הוא מספקי מערכות האבטחה המרכזיים ביותר במרוקו, קטאר, ניגריה, דובאי ובלוב.

.

בלוב, מכר ארוספי אף ציוד לכוחות המורדים בממשל הזמני במדינה. ארוספי פועל בשיתוף פעולה הדוק עם לוביסט ערבי, עומר עלאווי, המוכר היטב במסדרונות השלטון בפריז.  

.

גם חברת המל"טים AVIC, אחת מחברות המל"טים המתקדמות בעולם, החלה לפעול באופן אינטנסיבי ביבשת האפריקאית. AVICנעזרת בשירותיו של יועץ צרפתי, אקים לאכר וחברו פיליפ סולומון, איש עסקים צרפתי-ישראלי. שני היועצים מסייעים ל- AVICבמציאת חוזים עתידיים בגינאה ובמדינות אפריקאיות נוספות.

.

החברות הסיניות משלמות עמלות גבוהות יחסית, בגובה של 20%, לסוכנים הפועלים בשמם ומקורבים לגורמי השלטון ומקבלי ההחלטות. הסוכנים, הדוברים את השפה הצרפתית, פושטים על מדינות היבשת, משתמשים בקשריהם ופותחים את השוק האפריקאי לחברות הסיניות, המוכנות למכור את כל מרכולתן, וללא מגבלות ביטחוניות.

.

המתקפה הסינית המחודשת על השוק האפריקאי מהווה איום על ההובלה שמגזר הביטחון הישראלי ביסס לעצמו באפריקה בשנים האחרונות. במדינות מסוימות חברות ביטחון ישראליות מאותגרותישירות על ידי מוצרים סיניים, הנמכרים במחירים נמוכים משמעותית ומתחרים באיכות וביכולות המוצרים הישראליים.

.

יחד עם החדירה הסינית והתחרות הגוברת ביבשת האפריקאית, מצטמצם, נכון לכתיבת שורות אלו, חלקה של התעשייה האירופיתבשוק הצטמצם ונותר במספר תחומי מפתח בודדים, בהם יש לה חוזיםממשלתיי.

.

בשורה מ״עניין מרכזי״: הורידו חינם את האפליקציה שלנו בגוגל פליי לאנדרואיד ‏https://play.google.com/store/apps/details?id=com.centralnilinterest

 

.

 

https://www.youtube.com/channel/UC6U28cOAxZQSBHb2uMIgbeA

 

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן