מבזקים

כל האמת על השינוי בפרטיות של וואטסאפ ופייסבוק

4FF820E5-1722-46E9-BB67-57E433E99D0A

שינוי מדיניות הפרטיות של ווטסאפ עוררה רעש גדול מהנחוץ. מישהו זורע השמצות שווא. מפייסבוק, בעלת ווטסאפ נמסר רשמית כי: "אנחנו לא יכולים לקרוא את ההודעות שלכם בוואטסאפ"

מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, אומרת היום כי העדכון האחרון לא מהווה חדירה לפרטיות של המשתמשים: "כל מה שאנשים משתפים וכותבים בוואטסאפ נשאר רק בין המשתתפים באותה השיחה. שעדכון המדיניות הזה לא משפיע בשום דרך על העובדה שכל ההודעות שאנחנו שולחים ומקבלים בוואטסאפ הן פרטיות לחלוטין ומוצפנות מקצה לקצה. העדכון האחרון מתייחס רק לשינויים בנוגע לאופן שבו עסקים יכולים להשתמש בוואטסאפ כדי ליצור קשר עם לקוחות.

.

"גם לוואטסאפ וגם לפייסבוק אין יכולת לראות את ההודעות הפרטיות שאנשים שולחים וגם לא לשמוע את השיחות שהם מנהלים. אנחנו לא יכולים לקרוא הודעות או לשמוע שיחות בין חברים, בני משפחה ושותפים לעבודה. כל מה שאנשים משתפים וכותבים בוואטסאפ הוא פרטי, ונשאר רק בין המשתתפים באותה השיחה – זה לא השתנה ולא הולך להשתנות".

.

המנכ״לית לא ציינה מה משמעות השינוי במדיניות הפרטיות. ובכך, תוכן ההודעות לא חשוף לפייסבוק אבל זהות המשוחחים והרכב הקבוצות השונות יהווה בסיס נתונים משמעותי ביותר שייעשה בו שימוש למטרות מסחריות מגוונות.

.

עצתנו: עד ל-7 בפברואר תתנתקו מקבוצות זבל שאינכם רוצים להשתייך אליהן מסיבות מגוונות. מצד שני, כדאי לדעת ששום אפליקציה אחרת לא תעניק לכם פרטיות אמיתית. קחו בחשבון שכל מה שאתם עושים ברשת באמצעות מחשב, טלפון נייד או טלוויזיה חכמה חשוף וידוע למי שמעוניין בכך.

.

והכי חשוב לדעת: בכל פלטפורמה דיגיטלית, אם זה בחינם – אתה המוצר שמשתמשים בו כדי לעשות כסף.

.
רמי יצהר Rami Yitzhar
עניין מרכזי
www.news-israel.net

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן