מבזקים

10 מיכליות נפט איראניות נעצרו בדרכן לסוריה

מי חוסם את אספקת הנפט האיראנית לסוריה? בתחילת השבוע בנאום בפני הפרלמנט הסורי, הודיע ראש ממשלת סוריה, חוסיין ארנוס, כי למעלה מעשר מכליות נפט איראניות נעצרו בים האדום בדרכן לסוריה.

.

מכליות הנפט האיראניות נעצרו בים ועוכבו למשך למעלה מחודש ימים. ארנוס ציין ש"פיגוע הטרור" הזה יצר מחסור חמור בנפט בסוריה, וגרם להפסקת ייצור הדלק בבתי הזיקוק שבעיר החוף בניאס.

.

עצירת אספקת הנפט האיראנית לסוריה, כתוצאה מהסנקציות האמריקאיות בעת ממשל טראמפ מול שתי המדינות, גורמת לשיתוק משמעותי של המשק הסורי, הנאבק כך או כך על קיומו, כשמלחמת האזרחים במדינה ממשיכה. כחלופה לנפט האיראני מנסה המשטר הסורי לייבא נפט ממקורות אחרים ולעשות שימוש ביתרות מטבע החוץ של המדינה.

.

ראש הממשלה הסורי לא הודיע מי הגורם שעצר את המכליות האיראניות שעשו דרכן לסוריה, אך באותה עת ממשיכות מכליות הנפט איראניות לעשות דרכן הלוך ושוב לוונצואלה, למרות המחאות והאזהרות האמריקאיות, וללא שהאמריקאים פועלים לעצירתן או לעיכובן.

.

אף יותר מכך, גורמי מודיעין וביטחון אמריקאיים עדכנו את הקונגרס לאחרונה, שמכליות הנפט האיראניות מעבירות לא רק נפט לוונצואלה אלא גם נשק ותחמושת.

.

במסגרת הדין הבינלאומי של חופש השיט (UNCLOS) עיכוב או עצירה של כלי שיט בים אינה פעולה של מה בכך. עצירת כלי השיט האיראניים יכולה להיעשות תחת מעטה הסנקציות האמריקאיות, אך בהחלט יידרש לכך "גב" משפטי.

.

אם אכן נעצרו המכליות האיראניות בים האדום, דבר עצירתן לא פורסם על ידי כלי התקשורת האיראניים, עובדה חריגה מאד, המקשה לקבל את סיפורו של ראש ממשלת סוריה. ההערכה היא כי המדובר ב"סיפור" המסופר לעם, על מנת לכסות את כשלי ההתנהלות השלטונית הסורית.

.

עניין מרכזי

 

בשורה מ״עניין מרכזי״: הורידו חינם את האפליקציה שלנו בגוגל פליי לאנדרואיד ‏https://play.google.com/store/apps/details?id=com.centralnilinterest

 

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן