מבזקים

קומנדו אמריקני גנב מערכת טילי הגנה רוסית והבריחה מלוב

מערכת הגנה אווירית רוסית מדגם Pantsir SA-22, שנרכשה על ידי איחוד האמירויות, נתפסה בלוב והועברה לידי גורמי ביטחון אמריקאיים בבסיס בגרמניה.

.

המערכת נתפסה בלוב במסגרת מבצע חשאי שבוצע על ידי יחידת קומנדו אמריקאי. מטוס תובלה אמריקאי מדגם C-17 הטיס את יחידת הקומנדו האמריקאית, ונחת בשדה תעופה מאולתר מערבית לטריפולי. יחידת הקומנדו תפסה את רכב השיגור והביאה אותו למטוס. פרטים נוספים אודות המבצע החשאי טרם פורסמו.

.

מבצע זה התבסס על מודיעין אינטימי, לפיו איחוד האמירויות רכשה את מערכת ההגנה האווירית הרוסית והעבירה אותו לידי ארגון המורדים בלוב, על מנת שישמש אותם נגד הממשל הזמני הפועל במדינה.

ה- SA-22 הינה מערכת הגנה אווירית מתקדמת, הנישאת על גבי משאית או רכב משוריין. המערכת כוללת שישה טילים נגד טילים לטווח של כ- 12 ק"מ, תותח ומערכת בקרת אש. במערכת משולבים גם סנסור אלקטרו-אופטי ומכ"מ מתקדם לגילוי, עקיבה והנחייה של הטילים באוויר.

.

זו אינה הפעם הראשונה שמערכת כזו נופלת שלל במערכה המתנהלת בלוב. במאי 2020, פעל כוח קומנדו טורקי יחד עם כוח צבאי של הממשל הזמני במדינה. כוח זה לקח שלל מערכת דומה, שגם היא נרכשה עבור ארגון המורדים על ידי איחוד האמירויות.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן