מבזקים

כך תכתבו תסריט מנצח לג'ינגל העסקי שלכם

כולכם יודעים שהג'ינגל, או צליל ההמתנה העסקי הוא עניין חיוני וחשוב. הוא מוכרח להתבצע אצל חברה מקצועית שתשלב בין קריינות טובה, הקלטה והטמעה איכותיות. אבל גם את זה אתם כבר יודעים. מה שלא ידעתם עד היום, הוא איך לבנות את התסריט לג'ינגל המנצח, כך שיהיה נעים וקולח אך במקביל יפרט על כל הדברים שתרצו להעביר. בכתבה הזו תלמדו כיצד לכתוב ג'ינגל לעסק בעצמכם ולשכלל אותו לכדי קליעה למטרותיכם העסקיות.

 

ערכי המותג

קשה עד בלתי אפשרי להרכיב תסריט קריינות לג'ינגל כל עוד אין לכם מיתוג שעונה על שאלות חשובות: מהם מסרי הארגון וכיצד הם מועברים לקהל הלקוחות? מהן הפלטפורמות המרכזיות בהן הלקוחות יוצרים איתכם קשר? האם העסק שלכם מתמקד בקהילה או מגזר מסוימים שדוברים שפות אחרות או משתמשים בטרמינולוגיה מסוימת בעת השיחות בתחומכם? האם הטונציה שבה השתמשתם עד היום בקמפיינים, בפרסומים ברשתות החברתיות ובאפיקים נוספים הייתה צעירה וקלילה, רשמית, אינפורמטיבית, מזדהה ותומכת וכד'.

חשוב שהג'ינגל העסקי יתבסס על הלימה טובה עם ערכי המותג ודרכי העברת המידע שלו. אם השפה קלילה ומלאה בהומור, רצוי שכתיבת הג'ינגל תבוצע ותקוריין בהתאם (אפילו תוך בחירה בקריינ/ית עם קול צעיר). אם מדובר בסגנון פורמלי, רשמי וקורקטי, כתבו את הג'ינגל בכתיבה פורמלית יותר וודאו שקול הקריינ/ית מתאים לכך.

 

שימוש במילים הכרחיות

למרות שלג'ינגל אין חוקים וככל שתרשו לעצמכם לדמיין ולהעז יותר כך הג'ינגל יהיה מהנה ומפקס יותר מבחינת הלקוחות, בכל זאת צריכים להימצא בו כמה דברים חשובים. הראשון הוא שם העסק – הלקוח המתקשר רוצה לדעת שהוא נמצא במקום הנכון ושלא בוצעה במקרה טעות במספר. בציון שם בית העסק מיד עם תחילת ההשמעה של הג'ינגל, המתקשר צובר ביטחון ויימנע מלנתק את השיחה. האלמנט השני הוא הרמה השירותית שצריך לכוון אליה. חברות גדולות שמחזיקות צוות מענה אנושי שעמוס בפניות יודעות כי עליהן להוסיף בג'ינגל גם נימת התנצלות או התראה בנוגע לזמן המענה הממושך. עסקים קטנים יותר, יצטרכו לשקף הערכה ואכפתיות ללקוח המחייג תחת ניסוחים כמו: "מיד נענה לשיחתכם", "תודה שהתקשרתם" וכד'.

 

אפקט המכירה

אין באמת טעם "לדחוף" מכירה בתוך הגינגל, אך בהחלט יש מקום לפרט בו על השירות שלכם, המוצרים השונים והאפשרויות. אתם היצרנים הבלעדיים של מוצר מסוים? אמרו זאת! יש לכם שני סוגי שירותים נפרדים כמו למשל חנות אופנה וייעוץ סטיילינג אישי? פרטו זאת! יש הישגים שצברתם כמו היקף לקוחות מסוים, כמות סניפים, מוצרים שהפכו לטרנד בולט? ספרו עליהם! כל הדברים הללו ככל הנראה לא ישתלבו באופן טבעי בשיחה שלכם או של עובדים מטעמכם מול הלקוח ולכן צריכים לבוא לידי ביטוי במקומות שבהם אפשר לעשות זאת.

אמנות ה"בקיצור"

כשאנחנו מדברים על עצמנו ועל העסק שלנו, נטיית הלב היא לפרט עליו בהרבה מילים מיותרות. מטרת הג'ינגל היא ליצור תבנית מסרים קצרה, תמציתית וקולעת ככל האפשר ולכן אין כאן מקום למילים מיותרות. יכולים לומר את אותו הדבר בפחות מילים? עשו זאת ללא היסוס. נסו לכתוב בדיוק כפי שהייתם מדברים עם הלקוח פנים אל פנים ואל תתפלפלו בניסוחים מעורפלים. ניסוח טוב באמת, אמור להתקריין במשך 15-20 שניות לכל היותר.

 

מישהו לכתוב איתו

אם אתם מרגישים שאין לכם דרך להביע את העסק שלכם באופן נכון דרך הג'ינגל, תוכלו להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית שתעשה זאת עבורכם. מחיר של ג'ינגל עסקי בסיסי וקצר עולה 100-400 ₪ ומגלם בתוכו את כתיבת תסריט הג'ינגל עצמו, כך שאם תרצו, תוכלו לבצע בו תיקונים שיתאימו לכם.

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן