מבזקים

בקרוב בישראל ערכת בדיקה עצמית בייתית

גיים צ'יינג'ר: בדיקת קורונה עצמית חדשה מהירה ומדויקת הוגשה לאישור משרד הבריאות, תוצע במחיר זול בבתי מרקחת.

 

היבואן: "עכשיו זה בידיים של משרד הבריאות. *עד שניתן יהיה לחסן ילדים, חיוני להתקדם לדיגום עצמי, שחוסך זמן קריטי להורים ובידוד מיותר לילדים*"
.
*ערכה ביתית חדשה לבדיקה עצמית לקורונה הוגשה השבוע לאישור משרד הבריאות. הבדיקה עתידה להימכר בבתי מרקחת ורשתות הפארם ומחירה יהיה חסכוני במיוחד. מדובר באחת מבדיקות הקורונה המדויקות והזולות בעולם, אשר פותחה על ידי תאגיד האיבחון האמריקאי קווידל שאושרה לאחרונה על ידי ה – FDA. הבדיקה החדשה מיובאת לישראל על ידי קבוצת רימיפארם אשר עומדת גם מאחורי הבדיקה הוותיקה למשטח גרון מהיר (סטראפ A) וכן מאחורי ההצלחה הטכנולוגית של סופיה, בדיקת הקורונה המהירה הנפוצה בארץ*.

.

הבדיקה העצמית הוגשה לרישום באגף לציוד רפואי (אמ"ר) במשרד הבריאות בתקווה שתאושר בהקדם לשימוש במשקי בית, בתי ספר ועסקים עם תשובה מידית בתוך כ – 10 דקות בלבד. הערכה היא בדיקת אנטיגן איכותית, מדויקת ומהירה הכוללת מטוש אף המאפשר לילדים לדגום את עצמם לבד או בעזרת ההורים בתהליך פשוט ומהיר בדומה למשטח גרון ביתי. הודות לעובדה שאין צורך באיש צוות רפואי, מחירה עתיד להיות זול מאוד. פיענוח הבדיקה מתבצע על גבי מקלון פשוט מקרטון הדומה לסטיק של בדיקות סוכר ושתן.

.

בחודשים האחרונים מדינות רבות בעולם כבר התקדמו לדיגום עצמי במסגרת המשך המאבק בקורונה. ערכות לבדיקה עצמית כבר מחולקות ללא תשלום לילדים ובני נוער בבתי ספר בארצות הברית, קנדה, בריטניה, גרמניה, איטליה וצרפת. הדיגום העצמי הוא גיים צ'יינג'ר, שלא מצריך איש צוות רפואי כלל, יוצר מפנה דרמטי במאזן הכוחות מול הנגיף ומגביר את הנגישות לאמצעי בדיקה מיידים.

.

*ד"ר מייקל מינה מומחה לאפידמיולוגיה בבית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת הרווארד הסביר לאחרונה במסיבת עיתונאים כי*: "מנקודת המבט האפידמיולוגית, השימוש הטוב ביותר והעוצמתי ביותר בבדיקות עצמיות, הוא שהאוכלוסייה תשתמש בהן פעמיים בשבוע באופן שוטף כדי למנוע התפרצות. אם יצאת שלילי בבדיקה, אל תשנה דבר, אבל אם אתה חיובי, תישאר בבית לבידוד עצמי. זו גישה אפידמיולוגית מאוד מאוד חזקה. אם היינו יכולים להפיץ מספיק בדיקות עצמיות בקהילה, הגישה הזו לבדה, יכולה לעצור את ההתפרצות של הנגיף".

.

בקבוצת רימיפארם הדגישו כי: "בשבועות האחרונים קיבלנו אלפי פניות מהורים ומוסדות חינוך שמחפשים פתרונות מידיים ונגישים. עד שניתן יהיה לחסן בני נוער וילדים, חיוני שגם אנחנו בישראל נתקדם לדיגום עצמי, אשר חוסך זמן קריטי להורים ובידוד מיותר לילדים. הגשנו את כל המסמכים לייבוא מהיר של הערכה לארץ, חברת קווידל כבר נערכה לשגר לישראל משלוח ראשון, עכשיו זה בידיים של משרד הבריאות".

.

יודגש כי הערכה הביתית החדשה המיועדת לבדיקת קורונה עצמית היא פריצת דרך שאושרה לאחרונה על ידי ה – FDA לשימוש עצמי לבני נוער מגיל 14 ולילדים מגיל 8 בסיוע אדם מבוגר. הערכה נקראת באנגלית קוויקויו-בבית (QuickVue At-Home) וככל הנראה תידרש לשם עברי בנוסף.

.

סופיה היא בדיקת האנטיגן המהירה הנפוצה בישראל, המאפשרת לקבל תשובה מיידית בתוך 15 דקות ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות. כל מכשיר פועל בקצב של כ -100 בדיקות בשעה ומזהה את נגיף הקורונה עם 96.7% רגישות וכן את המוטציות והזנים החדשים. עד כה כבר הותקנו מאות מכשירים שרכש משרד הבריאות, בבתי אבות, בפיקוד העורף, בחדרי מיון, בקופות החולים, בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה – 24 ובאיים הירוקים באילת ובים המלח. גם חברות הייטק ומפעלים רבים כבר אימצו את המכשיר הנייד במטרה למנוע אובדן ימי עבודה.

.

חברת רימיפארם פועלת בישראל כבר עשרות שנים בתחום הדיאגנוסטיקה המתקדמת ומתמחה במכשירים מהירים ובדיקות מיידיות לשימוש צוותים רפואיים ושימוש עצמי. לחברה ותק וניסיון רב בסמוך לנקודת הטיפול (POCT) וכן שיתוף פעולה נרחב עם קופות החולים ומשרד הבריאות לקידום תחום האיבחון במרפאת הרופא ובבית המטופל.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן